Am profitat de evenimentul HMD Global de la Moscova și am stat de vorbă cu Tomislav Himbele, Head of Marketing Central East Europe în cadrul companiei finlandeze. Este practic o companie start-up, care a obținut licența pentru brandul Nokia. La Moscova, compania a lansat modelele Nokia 2.1, 3.1 și 5.1, noi modele de telefoane ieftine.

Context: HMD tocmai lansase în Asia noul model Nokia X, iar toată presa era de acord înainte de eveniment că acesta va fi adus în Europa. De asemenea, deși circulă zvonuri de multă vreme despre el, nu s-a lansat un Nokia 9 și multă lume credea că acest model va fi lansat la Moscova. Oricum, așteptările erau mari, lumea credea sincer că HMD Global a invitat ziariști și bloggeri din toată Europa pentru a lansa cel puțin un flagship, așa că după eveniment eram cam toți dezamăgiți.

Totuși, evenimentul a fost destul de revelator și au ieșit la iveală două lucruri. Odată, se știa deja, Nokia este cel mai mare vânzător de telefoane mobile cu butoane, deci e normal să aibă un puternic focus pe zona entry. De asemenea, Nokia 3 a fost cel mai bine vândut smartphone al companiei, așa că și anul 2018 aduce un puternic focus pe terminalele accesibile. HMD Global simte că nu este momentul pentru flagship-uri, ci pentru telefoane accesibile care să crească cota de piață.

“Deocamdată flagship-ul nostru rămâne Nokia 8 Sirocco, modelul de top din portofoliu. Nokia X este un telefon specific pentru piața din China. Am discutat intern dacă ar trebui adus în Europa, dar deocamdată nu avem un plan concret pentru aducerea lui”, a declarat Tomislav Himbele.

Strategia este deocamdată să completeze portofoliul de terminale ieftine și entry, să actualizeze modelele de anul trecut, mai ales cele care au avut mare succes, iar aceste trei modele erau esențiale pentru că oferă specificații bune la un preț foarte bun. Nokia 3.1 va fi primul care va ajunge în magazine. Piața din România este una dintre cele mai bune pentru HMD Global. Conform datelor IDC pe piața de telefoane mobile locală, Nokia are o cotă de piață de peste 7 procente în trimestrul unu al acestui an, la doar un an după relansarea brandului. Nokia 7 Plus a fost cel mai bine primit device, cu un raport calitate/preț foarte bun, care aduce un pic de tehnologie premium, dar la un preț accesibil pentru consumatori. Realizarea, dimensiunea ecranului și dotările au făcut din acest model un hit.

HMD Global a început să lucreze și în România cu marii operatori de telefonie mobilă, pentru ca telefoanele Nokia să revină în oferta acestora. Cel puțin doi operatori mari oferă telefoanele Nokia și de asemenea se găsesc în oferta marilor magazine retail, online și offline. Nokai 3.1 va ajunge în magazine în iunie, iar Nokia 2.1 și Nokia 5.1 vor ajunge cu întârziere de circa o lună. HMD Global lucrează cu partenerii săi pentru a accelera producția de noi terminale și pentru a grăbi viteza cu care ajung în magazine. Recunosc și ei că telefoanele noi au ajuns destul de târziu pe piață.

Abia aștept să testez noile modele, sper să ajungă rapid la test. Ca pasionat de tehnologie, tot Nokia 5.1 mi se pare cel mai interesant, dar pentru HMD Global cred că Nokia 3.1 va fi cel mai important terminal. Oricum, probabil vor ajunge ambele la test.