Am rezolvat din timp toate detaliile pentru vacanța din Franța, a fost prima oară când am închiriat mașina online. Prima oară și o nouă lecție pentru viitor, așa că vă împărtășesc și vouă.
UPDATE: dacă vreți să aflați cum am rezolvat cu închirierea auto, citiți aici ->>
UPDATE 2 : Comisia Europeană obligă Hertz să schimbe politica ->>
În general sunt obișnuit cu serviciile online și am tot citit despre închirieri auto, oricum, nu fac tranzacții pînă nu citesc de 10 ori fiecare detaliu. Cu toate astea, am reușit să iau o mică țeapă în care sunt implicate Hertz, FireFly și RentalCars.com, așa că încerc să vă explic pe scurt ce s-a întâmplat.
Cu mult înainte de vacanță am căutat mașina de închiriat. După o vreme, am observat că modelul dorit, care costa vreo 150 de euro pe săptămână, indiferent de site-ul ales, apărea cu informația RentalCars.com. Am zis că probabil ei sunt furizorii și că atunci n-are rost să iau de pe alt site, atunci să apelez la ei.
Site-ul RentalCars.com e bine făcut, iar după introducerea datelor, mi-au afișat clar:
– acest preț include costurile de asigurare RCA ;
– aceasta este singura taxă obligatorie de plătit;
În rest, tot felul de avertismente – să ai buletin, carnet de conducere, card valabil, datele de pe card să fie ale șoferului și altele.
Cu o săptămână înainte de plecare, au trimis un mail, să economisim timp prin completarea datelor – pașaport, permis de coducere , card. Le-am completat.
Cu 24 de ore înainte de plecare, au trimis un mail, care spune același lucru, plus O INFORMAȚIE CU STELUȚĂ, CITIȚI TOATE INFORMAȚIILE DE PE SITE.
Cu 24 de ore înainte.
Condițiile pe site: cardul bancar să fie DE CREDIT, nu de debit. Sau un depozit cash de 1500 de euro „pentru siguranță”.
Cu 24 de ore înainte.
Da, recunosc. Puteam să caut toate detaliile de la început, să sun la call-center, să caut eu la rubrica cu steluță. Mai mult ca sigur făceam asta dacă nu ar fi scris „toate costurile au fost incluse„.
Pe rezervare, aveam un număr de telefon de urgențe. Am sunat: „bine ați venit la Hertz”, sunat 4 ore în continuu și nu a răspuns nimeni. Am căutat pe net mașina respectivă, apare ca aparținând FireFly, un serviciu de închiere al unei companii aeriene low-cost. La un search după Firefly review, îți dai seama câte țepe similare s-au dat.
Nu cunosc care e legătura comercială dintre Hertz, Firefly și RentalCars.com, bănuiesc că au aceleași mașini pe care le revând clienților. Dar nu este normal să ascunzi informații în scopul de a face bani pe spinarea clientului. Nu este normal.
Anularea a costat 125 de euro.
Căutați pe net despre toate țepele posibile legate de un serviciu pe care aveți de gând să-l utilizați. De-acum, știți să evitați țeapa Herz, FireFly și RentalCars.Com.
Am patit fix la fel, in Italia. Cardul trebuie sa fie de credit, obligatoriu pe numele soferului care va conduce masina, daca se doreste sofer suplimentar se mai plateste o taxa, cardurile de credit emise pe firma nu sunt acceptate. Un card mastercard clar de credit si cu descoperire de cont pe el nu a fost acceptat de o companie din Spania. Anularea costa cat costa doar daca o faci cu 24 ore inainte, dar poti face urmatoarele: intri pe site, modifici rezervarea (nu o anulezi) si ii prelungesti data de sfarsit cu inca 2 zile, APOI anulezi. Easy peasy 🙂
De regula, garantia de 1000+ euro se plateste la toate companiile daca nu iei asigurarea FULL. care are tot felul de denumiri, in functie de compania de la care inchiriezi. Asigurarea Full, nu e chiar full, nu acopera intotdeauna roti, geamuri si altele… trebuie citit absolut toate footnote-urile din contract. Din pacate contractul nu prea ai cum sa il citesti decat in momentul in care ajungi sa ridici masina, moment in care s-ar putea sa fie prea tarziu pentru anulari… de exemplu, ce faceai daca nu iti trimiteau acel email si te trezeai ca afli la ghiseu ca trebuie depozit? Nu toti trimit…
 
63 de euro. atat ne-a costat si pe noi in plus pentru 4 zile. 🙂
nice. Pacat de bani, ca puteam sa facem altceva din ei.
 
Da Alina, cred că toate informațiile ar trebui sumarizate de la început. Mersi pentru pontul cu anularea !
 
E, hai că 63 de euro nu e așa mult 🙂
 
Merita sa vorbesti la reprezentantele din Romania inainte sa rezervi online. Eu am dat de un domn foarte amabil la Europcar. Se face un contract intre ei si o persoana juridica si nu mai e cazul sa ceara garantie.
Ba mai mult, unor prieteni carora le-am povestit de varianta asta nu le-a mai pus taxa pentru al doilea sofer.
 
Mersi pentru sfat. Am căutat un contact la Hertz în România, dar nu am găsit și era târziu. Dar o să încerc data viitoare.
 
Uite asa m-ai afla omul cate o chestie.Pe site-urile de inchirieri totul pare roz si frumos.(De cardul de credit stiam).
 
La fel am patit in italia la goldcar. Am rezervat, am platit 180€ plus un plin de combustibil. Ajung sa iau masina..zice ca tre sa mai platesc 1 plin plus o asigurare de 170€…care urmeaza a fi restituite. Platesc..imi fac treaba 1 saptamana. Am primit doar 70€…primul plin platit. Total…490 e..restituit 70. Teapa mai mare n am auzit. GOLDCAR DIN MILANO
 
Mersi pentru precizare. Se pare că e un obicei peste tot…
 
eu am folosit in Italia, card de debit embosat si cu o suma pe el care a fost tinuta drept garantie. Singura teapa a fost ca desi am rezervat si platit online masina plus asigurarea, acolo am aflat ca asigurarea respectiva nu e full si vor o garantie mai mare.
 
Exact, ei ar trebui obligați să spună toate costurile la început, nu când ești sub presiunea momentului…
 
Dar asta nu e de ieri.
Toata lumea (care a inchiriat macar o data o masina) stie ca trebuie sa fie card *de credit*, sa fie pe numele soferului si ca un sofer aditional costa in plus. In plus, pe toate site-urile de inchirieri, in timpul procesului de selectie se specifica mare „Atentie, cardul trebuie sa fie de credit, nu de debit, si trebuie sa fie pe numele soferului. Nu se accepta carduri de debit de niciun fel (chiar daca sunt embosate) si nici carduri de credit pe alt nume”
 
Stati sa vedeti ce am patit eu cu Rentalcars.com – Firefly .. hotie la drumul mare si altceva nu.
Am facut o rezervare pentru Iasi cu o luna inainte pentru 6 zile. Pe masura ce ma apropiam de data de preluare a masinii situatia s-a schimbat, si urma sa ajung sa iau masina cu doua zile intarziere. Am intrebat ce trebuie sa fac si unde trebuie sa anunt (atentia nu doream sa mi se returneze vreun ban inapoi). Rentalcars mi-a raspuns ca trebuie sa sun la telefonul de pe vaucher si sa anunt.
Am sunat cu 5 zile inainte si am anuntat insa mi-a raspuns un domn care a spus ca el ia nota de amanarea preluarii insa mi-a spus ca e posibil sa nu imi mai poata da masina cand ajung, ca poate nu o sa mai aiba. Am insistat sa imi dea si un email la care sa anunt amanarea preluarii asa ca am si o notificare pe email trimisa la care nu a raspuns oricum nimeni. L-am mai rugat sa imi dea un telefon de la un birou unde pot vorbi cu cineva , pentru ca el era omul care preda masinile, le duce la spalatorie si le preia la loc – a spus ca cei de la birou nu au timp nici sa mearga la toaleta, asa ca nu mi-a dat nici un numar.
Pana sa preiau masina am intrebat la Rentalcars.com sa rezolve cumva si sa nu ma trezesc ca nu am masina (banii fusesera deja retinuti de mult) – nici un raspuns.
In preziua preluarii masinii, dupa amiaza – mai sun inca o data la numarul de pe vaucer – sa ii cer sa imi spuna clar daca o sa am sau nu masina – imi raspunde acelasi domn care spune ca el nu stie , ca e foarte ocupat si ca o sa aflu eu a doua zi cand il sun, si ca nu poate sa imi spuna nimic deocamdata.
Ajung la aeroport a doua zi (ziua de preluare amanata cu doua zile, amanare anuntata cu cateva zile in prealabil) sun la telefonul de pe vaucer – raspunde acelasi domn, ii spun ca am venit si vreau masina – si ca banii sunt deja retinuti – imi cere numele – si apoi spune: „a pai pentru asta trebuia sa veniti acum doua zile, acum nu am ce masina sa va dau” Ii repet ca l-am anuntat in prealabil, spune ca are multe pe cap. II spun ca banii s-au retinut deja – spune ca el de la Firefly nu are nici o treaba cu mine, ca eu am platit la Rentallcars.com si sa vorbesc cu ei daca am vreo problema …
Scriu la rentalcars.com – nu primesc nici un raspuns – de sunat nu incape vorba – de fiecare data cand am sunat nu am reusit sa vorbesc cu nimeni.
Sa va feriti de firmele acestea …
 
Mulțumesc pentru confirmare, Toma!
 
Salut! Am in plan sa merg in Milano, cu aterizare in Beragamo, luna viitoare, am nevoie sa inchiriez o masina, sa fie totul in regula, ce imi recomandati? Multumesc
 
Salut, îmi pare rău, dar în Italia nu găsesc. Încearcă să cauți pe Google best rent a car italy și menționează TripAdvisor.com . Acolo pe forum ai putea găsi cele mai bune oferte de la oameni care au călătorit.
 
Ca sa vezi , planuri pentru concediu. Liverpool
Am intrat pe site la renalcrs. Com si am încercat sa închiriez si eu o mașina din multele oferte existente. Am ales mașina , dupa multe încercări de plata de pe card , am reușit pana la urma sa plătesc ( nasol mai bine nu reușeam ) . Sa confirmat plata si mașina care in loc de aproape 800 lei a costat 1100 lei. La care se mai cerea si garanție de 300£ ( asta am sunat si am confirmat ridicare mașinii la ora 18 , rezervarea făcând-o la ora 10 ) la ora 15 primesc un telefon șoimi spune ca clientul nu ajunge cu mașina respectiva la ora 18 si sa vin la ora 20. Zis si făcut , înainte dea plec spre aeroport ( de la 30 km distanță ,noroc ca a avut cine sa ne ducă ) mai sun o data pentu confirmare si primesc ok-ul. Am ajuns la aeroportul din Liverpool la 19.30 , intram la europcar si întrebam de mașina noastră platita , la care ne spune ca am rezervat altceva. OK n-o problem luam asa. PAI STAȚI SA VEDEȚI CA MAȘINA REZERVATĂ ÎS HAȘ BROKEN ( stricata). OK luam altceva ce aveți manuala , automata , orice. RASPUNS : la ora aceasta nu avem nimic disponibil , toate mașinile sunt închiriate. ( pe site apare sute de mașini disponibile ).am încercat sa dam de cineva de la firma respectiva , dupa 30 min. De încercări am dat de cineva care nu a vrut sa spună cum îl cheamă , si i-am explicat patania, a spus ca nu are ce sa facă si sa încercam sa închiriem la o alta firma . Am întrebat cu ce bani ca ne-au luat banii de pe card, STIU CA MAI AVEȚI BANI. Fata de la birou ca nu e vina lor si ca ei sunt doar colaboratori cu firma respectiva , am întrebat daca pot vorbi cu un șef, la care spune ca este in concediu. Mare teapa am Ra Mas si fara bani si fara mașina. Sun la poliție si vine cam in zece minute un nene la peste șaizeci de ani si o duduie pana in treizeci. I-am explicat situația si nici nu au vrute sa ma asculte ( au spus ca nu este o crima ca ne vom primi banii înapoi in câteva zile- săptămâni ) dupa care le-am spus ca sunt RASISTI a început tămbălăul nu mai eram noi victima ci ei.iam întreba unde dormim acum familie cu trei copii între 4 si 9 ani . Au spus ca la hotel. Nici nu nea mai ascultat ( not my problem). Va întreb acum daca nu eram cu cineva care nea adus cu mașina si nu mai aveam bani unde stăteam cu copiii ? Asa ca asta e patania mea cu RENTALCAR. CE POTI FACE ? Nimic ,sa vedem daca ne restituie banii.
 
Daca se citesc de la inceput termenii si conditii si mai ales daca esti atent la inceputl rezervarii scrie tot ce trebuie sa ai la tine in momentul preluarii masini. Nu este nici o teapa …. problema esta ca nu sunteti atenti la detalii. scrie clar ce trebuie sa ai la tine, inclusiv suma pentru depozit scrie. Eu am inchiriat de 6 ori si nu am avut nici o problema.
 
Scria negru pe alb că este singura taxă de plătit.
 
Salutare pentru Chiriac poti sa inchiriezi masina in italia pe rentalcars eu numai asa fac de doi ani, chestia e sa ai cardul embosat (aici nu inteleg multi) si sa fie pe numele tau si tot cu el sa si platesti pe net inchirierea. Poate sa fie si de debit nu conteaza ideia e sa fie embosat (cele de credit sunt embosate daia) si e ok. Pentru preluare trebuie sa ai rezervarea tiparita, permisul, pasaportul ar fi mai bine si cardul embosat visa sau mastercard nu conteaza. In rest nimic.
 
Salutare Dan, inseamna ca au alta politica in franta. Nu inteleg de ce scrie asa, eu cand inchiriez scrie si depozitul. Poate au schimbat metoda.
 
Si eu am mari emotii. Am închiriat pentru Florenta o masina de la Hertz prin autoeurope.eu. Rezervarea a fost cu asigurarea SuperCover 200 E/6 zile.
Dupa rezervare am primit un mail unde mi se recomanda sa fac un fel de check-in pe site la Hertz pentru a fi mai rapida preluarea. A decurs totul OK dar de la Hertz primesc un alt voucher in care este specificat ce am de platit. 140 eur închirierea si daca doresc asigurare Super Cover este optionala cu 46euro/zi. Am scris la autoeurope.eu dar ei zic ca e ok asa cum am făcut la ei. Ce parere aveti? Ati mai patit asa?
2. Daca am acea asigurare (sau asa sper) mi se mai cere garantie? Pe voucher la condițiile generale scrie ca se oprește 700 eur garanție. Si daca nu am acesti bani pe card ce se întâmplă?
Mulțumesc!
Am
 
Îmi pare rău, dar nu știu mai departe. Am citit pe net că la unii s-a rezolvat problema. La alții nu, au rămas fără mașină…
 
Sunt multe astfel de firme care au dezvoltat acest sistem pentru a mai castiga cativa banuti in plus.
 
Este importanta compania pe care o alegeti, de ce nu va orientati catre una locala.
 
Păi era vorba de o vacanță în străinătate. Adică mers cu avionul acolo și închiriat din țara respectivă.
 
Inchirierea din tara respectiva este cea mai buna solutie
 
Hai că am luat o mică țeapă și cu închirierea din țară, în Olanda. Povestesc asap în alt articol.