Statistici în 2015 și cele mai citite articole pe Computerblog

În utimii ani, am publicat în luna decembrie diverse statistici despre blog, audiență, articolele cele mai citite (2014, 2013, 2012). Am văzut de data asta un articol relativ similar la Radu, au scris ceva și Zoso sau Arhi, Vlad,e un trend pozitiv. Pentru că mulți dintre bloggeri nu oferă niciun fel de statistică publică. Unii nu au ce să ofere, alții preferă să țină datele pentru ei.

statistici 2015

Statistici în 2015

S-au făcut 5 ani de când sunt numai pe blog și nu mai lucrez în presă. Am mai colaborat la proiecte, am apărut la TV, la radio, pe print. Dar nu am niciun investitor în spate și blogul este singurul proiect pe care îl conduc eu. Am atins iar 1 milion de vizitatori unici, creștere de 30% față de anul anterior, mai ales datorită trecerii la https din 2014. De data asta 1,9 milioane de afițări, practic au fost advertiseri și clienți care și-au câștigat banii investiți și au atins targeturile cu vâf și îndesat. Profitshare a funcționat și se vede cum se vând produsele, zilnic.

La mine, cele mai citite subiecte rămân cele de IT. Tutorialele par să fie cele mai importante în Google, dar anul ăsta sunt și review-uri în top 10. Rămâne în top tutorialul despre Google Play pe dispozitive Android, cel cu conectarea smartphone-ului pe USB sau cel în care explic cum rotesc un film făcut cu telefonul. La capitolul teste, review-ul Samsung Galaxy S6 Edge  a avut 20.000 de vizitatori unici din iunie pînă acum. La fel, review-ul Samsung Galaxy A3 a avut 16.600 de vizitatori, iar Galaxy A5 a adunat 15.500 de viziatori.

Au fost 1.387 de articole în 2015, sunt 15.589 de articole scrise de când am început. Sub 100 au fost articole publicitare. În 2005 deschideam primul blog, iar în 2006 am făcut pcforum.ro, fiind primul meu proiect tech. Apoi am făcut blogul și se pare că el a avut succes mai mult decât celelalte site-uri. Am și subiecte de turism în top articole, cum ar fi cel despre Thassos.

Reduceri la telefoanele Huawei
din această ofertă disponibilă la eMAG
->>>

Aș mai adăuga că pagina de Facebook tinde spre 12.000 de like-uri, am mulți prieteni și pe cont, am 7.000 pe Twitter și tot atât pe Google+, 1.100 pe Instagram.

Pe scurt, 2015 a fost un an foarte greu, am tras foarte tare, dar cu folos. Singura soluție pare să fie renunțarea la multi-tasking și prezența la toate evenimentele, focus pe calitate, nu cantitate.

Planuri de viitor

Din 2016 o să mut focusul spre start-up-uri și invenții românești. Da, este o zonă pe care am acoperit-o, dar nu am trecut de zona de știri. Nu era un interes nemaipomenit pentru asta, dar se pare că 2015 a adus un focus crescut pe zona asta. Tot mai multe proiecte fac doar asta, tot mai mulți tineri își doresc să fie antreprenori, este o direcție de urmat.

De asemenea, o zonă foarte importantă rămâne cea de gadgeturi, accesorii, dispozitive, orice este legat de tehnologie, dar care iese din statutul de comun, obișnuit. Pe cele normale le văd oamenii la Carrefour sau la Altex. Vreau să testez și să aflu despre gadgeturile noi, care nu sunt încă mainstream.

E clar că tutorialele sunt cele mai citite, deci o să scriu cât mai multe articole de acest gen. Dar nu o să renunț nici la știri – cei care urmăresc blogul știu că aproape în fiecare săptămână am știri care apar apoi pe alte bloguri sau la televizor după 3-5 zile. Am avut și informații în exclusivitate, nu nemaipomenit de multe, dar am avut.

Cineva mi-a recomandat să scriu despre turism business, un segment care nu e tocmai bine acoperit la noi, dar care e foarte important.


4 comentarii
  1. 1
    ITsb spune:

    Felicitări!
    Iar de la anul îți doresc să ne batem în trafic! :)))

  2. 2
    Dan Dragomir spune:

    Mersi si bafta!

  3. 3
    Petruș spune:

    Turism business (B2B) a.k.a. corporate travel sau altceva? 🙂

  4. 4
    Dan Dragomir spune:

    Nu Petruș, prea departe pentru mine. Mai degrabă experiențe de călătorie business, nu low-cost 🙂

Spune-ti parerea!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *