ANCOM recomandă utilizatorilor să aleagă cu grijă ofertele online de Black Friday și să fie atenți la condițiile și termenele de livrare a coletelor.

Pentru că de Black Friday piața online este inundată de oferte speciale, iar operatorii de comunicații vin cu o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii atrage atenția utilizatorilor să se informeze înainte de a face orice achiziție, astfel încât să aleagă produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.

De cele mai multe ori, în perioada de Black Friday, fiind presați de timp, utilizatorii se concentrează în special pe identificarea ofertelor cu prețuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomandă utilizatorilor să aibă o atenție sporită în perioadele cu reduceri, iar atunci când examinează produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să urmărească următoarele aspecte:

  • care este costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite;
  • care este intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
  • dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta
  • site-ul care verifică semnalul realizat integral de Autoritatea Naţională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații;
  • care este perioada minimă contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.

Livrarea de Black Friday

Utilizatorii trebuie să țină cont că, din cauza numărului mare de comenzi, companiile care se ocupă de livrarea coletelor sunt suprasolicitate de Black Friday. Totodată, coletele pot fi pierdute sau deteriorate în timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opțiuni de livrare li se oferă și să aleagă servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. Cei interesați ca livrarea unui colet să se realizeze într-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.

În același timp, utilizatorii trebuie să știe că, atunci când folosesc serviciile de livrare, condițiile în care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual între comerciantul care deține magazinul online și cumpărător. Chiar și în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poștale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poștale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta. Respectiv, în situația în care furnizorul de servicii poștale nu respectă condițiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunța la acestea în favoarea destinatarului.
Astfel, în situațiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar și eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online.
În cazul în care sesizarea nu este soluționată pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziția făcută.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!