Companiile IT domină clasamentul anual al celor mai puternice branduri realizat de Interbrand, anul ăsta șase companii din top 10 sunt din domeniul tehnologie, cu Apple și Google pe primele locuri. Coca Cola este abia pe trei, iar MCDonalds a căzut pe locul 9.

interbrand 2015

În top 10 rămâne brandul auto Toyota, precum și General Electric. În rest sunt companii precum Microsoft, IBM, Samsung sau Amazon.

Din ce am citit cele mai noi intrări în top 100 sunt Lenovo, Paypal și Lego. Datorită filmelor și a desenelor animate, Lego intră în top direct pe locul 82. Lenovo este pe locul 100 și este al doilea brand chinezesc din top, după Huawei care a urcat anul acesta pe locul 88.

Apple a detronat Coca Cola în 2013 și de atunci este unul dintre puținele branduri care crește în valoare semnificativ, Interbrand apreciind că în 2015 au crescut cu 43% pînă la valoarea de 170 de miliarde de dolari.

Facebook este abia pe locul 23 în top, dar a crescut față de anul anterior cu 54% și cu siguranță se îndreaptă spre top 10. Amazon a crescut doar cu 29%, dar rămâne pe locul 10.

Nintendo și Nokia au ieșit din top 100 branduri. Aș mai nota Mercedes și BMW care concurează pe locurile 11 și 12, iar Disnay este pe 13. Urmează apoi Intel, Cisco și Oracle, cu alte cuvinte companiile tech sunt aproape peste tot.