Conform unui studiu dedicat comerțului pe dispozitive mobile, tilizatorii din Europa Centrală și de Est folosesc preponderent terminale cu Android și preferă să facă cumpărături de pe smartphone.

Criteo (2)-min
Clienții magazinelor online au din ce în ce mai multă nevoie de mobilitate, 38% din toate tranzacțiile globale desfășurându-se deja cu ajutorul unui dispozitiv mobil. Această proporție este prognozată să crească în perioada următoare, în condițiile în care, în țări precum Japonia și Marea Britanie, peste 50% dintre tranzacțiile online sunt finalizate deja de pe un dispozitiv mobil. Valoarea unui coș de cumpărături de pe un dispozitiv mobil reprezintă 85% din valoarea unui coș de cumpărături de pe desktop.

Din ce în ce mai des, smartphone-urile devin dispozitivele mobile preferate când vine vorba de cumpărăturile online, majoritatea tranzacțiilor mobile la nivel global finalizându-se pe un smartphone. În special în Europa Centrală și de Est, 57% din toate tranzacțiile electronice mobile sunt realizate de pe smartphone-uri și doar 43% de pe tablete. La nivel regional, dispozitivele cu Android sunt mai populare decât terminalele cu iOS – 75% din toate tranzacțiile mobile în Europa Centrală și de Est sunt finalizate pe dispozitive cu Android.

Studiul, realizat de compania Criteo, mai arată că, la nivel global, aplicațiile sunt mai eficiente decât browserele mobile pentru încurajarea cumpărăturilor online, cu rate de conversie cu până la 20% mai bune, chiar și în comparație cu desktop-urile.

ads