Producătorul de telefoane Honor se pregătește pentru o ofertă publică inițială, au declarat oficialii companiei. Se întâmplă la trei ani după ce divizia a fost vândută de Huawei Technologies, lovită de sancțiunile SUA.
Honor este pe val
Honor nu a specificat un interval de timp pentru listare sau unde va fi aceasta, dar a spus într-o declarație că poziția sa pe piață s-a îmbunătățit foarte mult în ultimii trei ani și o IPO va fi următorul pas în dezvoltarea sa.
Honor a fost primul în ceea ce privește livrările de telefoane în China în al treilea trimestru, cu 11,8 milioane de unități vândute. A fost al doilea cel mai vândut brand anul trecut, a declarat firma de cercetare Canalys.
De asemenea, a fost al cincilea cel mai mare brand după vânzări în Europa în trimestrul al treilea. Se apropie de nivelurile vânzărilor atinse înainte de despărțirea sa de Huawei, a declarat Counterpoint Research săptămâna aceasta.
Huawei a vândut Honor unui consorțiu de peste 30 de agenți și dealeri în noiembrie 2020, după ce SUA și-au restricționat accesul la tehnologia esențială pentru afacerea cu telefoane mobile. Anul trecut, Honor a revenit oficial în România.
Vânzări în Europa
Criza financiară globală a afectat consumatorii, slăbind cererea și făcând din 2022 cel mai rău an pentru livrările de smartphone-uri din 2013, chiar și ținând cont de 2020 devastat de COVID. Vremurile sunt grele pentru majoritatea producătorilor de smartphone-uri, dar performanța Honor este demnă de remarcat. Unii jucători trebuie să gestioneze cu atenție inventarul în fața cererii slabe a consumatorilor. Majoritatea celorlalți OEM chinezi orientează strategiile pentru a fi mai puțin agresivi în planurile lor de expansiune din cauza condițiilor incerte ale pieței în afara pieței lor de origine, Honor se extinde mai rapid.
Pe piețele sale de peste mări (adică, în afara Chinei), livrările Honor au crescut de aproape patru ori în T1 2023 față de T1 2022. Singurul alt OEM major care a înregistrat o creștere în aceeași perioadă a fost HMD. Mulți alții au înregistrat scăderi de două cifre.
Da, creșterea lui Honor este de la o bază mult mai mică decât celelalte, deoarece a devenit un brand independent (separându-se de Huawei) abia în noiembrie 2020. Dar traiectoria de creștere – mai ales într-o piață în scădere, este pozitivă.
Top în China
Piața de smartphone-uri din China se confruntă cu un peisaj în schimbare, deoarece rapoartele recente pentru trimestrul 3 dezvăluie perspective interesante. Honor, cândva un jucător mic pe piață, și-a revendicat primul loc, marcând o renaștere pentru brand. Vivo și Oppo sunt aproape în urmă, intensificând competiția.
Rapoartele, provenite de la experții în cota de piață Counterpoint, Canalys și IDC, descriu un scenariu oarecum sumbru pentru piața de smartphone-uri din China. Pentru al doilea trimestru consecutiv, a cunoscut o scădere modestă, cu o scădere de 3%.
Honor a urcat acum pe primul loc, asigurându-și o cotă de piață de 18,3%, potrivit Counterpoint. În plus, au înregistrat o creștere a vânzărilor de 3% de la an la an. Această ascensiune este atribuită lansărilor de succes ale modelelor Honor 90 și Honor X50. În plus, modelele pliabile de la Honor, în special Honor Magic V2, s-a vândut excepțional de bine, ocupând primul loc între toate modelele pliabile în Q3 2023 în China.