Meizu, unul dintre producătorii cunoscuți de terminale smartphone cu Android, a primit 590 de milioane de dolari de la gigantul ecommerce Alibaba, adică aproximativ o treime din investițiile primite de rivalul Xiaomi. Alibaba, un fel de eMag al chinezilor, păstrând proporțiile, este evaluat la peste 200 de miliarde de dolari și încearcă acum să-și dezvolte afacerile în alte zone. Curios că au ales tocmai un jucător atât de mic.

meizu

Conform datelor citate de Reuters, Meizu a vândut anul trecut circa 2 milioane de terminale, având o cotă de piață de numai câteva procente.
Spre deosebire de Amazon, care doar și-a făcut un brand propriu de telefoane mobile, se pare că Alibaba vrea să facă împreună cu Meizu terminale care să folosească un sistem de operare propriu, nu cu Android. Probabil este un sistem de operare axat pe ecommerce, care va împinge ofertele în fața utilizatorului de terminale. Adică tot în genul inițiativei Amazon, dar cu mici modificări. Totuși, nici măcar Amazon, care a avut un succes interesant pe zona tablete, nu a reușit să impună propriul smartphone. Nici după ce l-au oferit la super-mega reducere. Meizu speră totuși că promovarea pe canalele Alibaba va crește vânzările de terminale.

Piața chineză este dominată de Huawei, Lenovo și Xiaomi, dar se vând foarte bine terminale Samsung, Apple. Alte firme chineze sunt mai bine plasate și cunoscute, precum ZTE sau Oppo, iar unele nume nu sunt cunoscute la noi, dar stau bine pe piața chineză internă, precum Yulong sau K-Touch.

China rămâne însă cea mai mare piață pentru terminale mobile, iar acolo jocurile se fac de asemenea pe preț. De unde și succesul Xiaomi.

Conform Forbes, Alibaba a obținut în schimbul banilor o participație minoritară la capitalul Meizu. Ceea ce înseamnă că vor lua parte la deciziile strategice din viitorul companiei. Și evident, este posibil să susțină vânzările terminalelor Meizu pentru toate modelele, nu doar pe cele cu sistemul de operare dedicat.