HTC continuă scăderea și în lipsa unor decizii dure și a unei relansări ar putea avea cel mai slab an din istorie. Desigur, ei se străduiesc să anunțe relansarea anul acesta, dar este puțin probabil că vor avea un impact real oricât de bun ar fi produsul nou.
Probleme de business
Cert este că valoarea acțiunilor a coborât atât de mult încât analiștii spun că din cauza datoriilor acumulate rezultatul final ar fi egal cu zero. HTC avea în 2011 o valoare de 28 de miliarde de dolari și era pe locul trei după Apple și Samsung. Compania taiwaneză stătea bine și în momentul lansării HTC One, cel mai bun terminal realizat pînă acum. Doar doi ani de actualizări eșuate și lansări de produse ieftine gen noile modele Desire au fost de ajung pentru a distruge de tot compania. HTC ar fi putut fi salvată chiar anul acesta prin preluarea de către Asus, dar fondatorii companiei au refuzat oferta.
Vânzările HTC sunt acum la un nivel sub 25% față de perioada de glorie, iar HTC One M9 sau variantele similare One M8S sau M9+ nu au reușit să atragă interesul utilizatorilor. Analiștii sunt pesimiști: HTC nu poate concura acum Apple sau Samsung, iar pe nivelul mediu nu mai poate ține pasul cu firmele din China. Ce va fi mai departe? Urmează să aflăm.
Probleme de securitate IT
Pe lângă faptul că Android în sine are o mulțime de probleme de securitate, cercetătorii au descoperit o problemă majoră în cazul HTC pentru cei care folosesc identificarea cu amprentă. Spre deosebire de Apple sau Samsung care folosesc tehnologii sofisticate de protecție pentru datele biometrice ale utilizatorului (n.a. nu știm însă cât de sigure, dar cu siguranță n-a fost expusă încă nicio problemă), HTC stoca imaginile cu amprentele în format digital chiar pe telefon, la discreția unui atacator. În momentul în care se pot autoriza plăți cu amprenta, problema este una foarte serioasă. Din fericire sunt însă puțini utilizatori ai scannerului de amprentă pe Android.
În orice caz, HTC au nevoie de un adevărat miracol pentru relansarea afacerilor și nu mai cred nici eu că un singur produs bun ar putea face asta.
1 comentariu