Microsoft a primit aprobarea finală pentru a prelua Linkedin pentru 26.5 miliarde de dolari. Cum au o listă imensă de companii preluate și apoi îngropate, m-am gândit să le arăt ce-ar putea face să n-o rateze măcar de data asta.

Vă dau câteva exemple, care îmi vin acum în cap… Microsoft a cumpărat Nokia sperând că vor promova astfel sistemul de operare Windows Mobile. Dar neștiind bine piața și preluând doar managerii second-hand de la Nokia, au reușit să ducă compania în jos pînă la un nivel în care au trebuie să își asume pierderile și să scape de ea cumva. Microsoft a cumpărat Skype pe vremea când era aproape singurul sistem de comunicare free online, cu cea mai mare rată de creștere, cu toate astea, au reușit să piardă lupta cu WhatsApp și Messenger, ca și cu alte aplicații și soluții online pe care nu le-au anticipat și nici nu au știut să le concureze.

Concurs! Dai subscribe și câștigi. Apasă play:

Tot Microsoft, a cumpărat Hotmail și a investit o grămadă în portalul MSN ca să concureze Yahoo și Google, dar nu au reușit decât să cheltuie banii și cam atât. Gigantul software a cumpărat printre altele și antivirusul românesc RAV, din care a făcut soluția gratuită Windows Defender și în ciuda acestor eforturi nu a reușit să concureze în vreun fel real producătorii de soft antivirus.

Unde greșește Microsoft?

Din punctul meu de vedere, Microsoft a greșit mult timp la nivel de mentalitate. Știți formula americană, trebuie doar să fii pozitiv ca să reușești. Trebuie doar să fii un brand puternic și luminat, este suficient ca să reușești. Iar zeci de ani de eforturi arată că nu este suficient. Primul pas spre a accepta asta a fost făcut. Satya Nadella a adus “umilința” în mentalitatea Microsoft, în sensul bun. Acceptă înfrângerea și mergi mai departe. De-asta Microsoft a reușit o premieră: nu a tăiat din Windows aplicațiile concurente, cum ar fi făcut echipele precente. Nu a intervenit brutal pentru a impune Skype, pentru a impune Outlook. E drept, și procesele pentru antitrust și amenzile luate au dus Microsoft pe drumul ăsta.

Primul sfat ar fi să nu impună LinkedIn cu forța. În stilul clasic Microsoft, după o astfel de achiziție contul de Linkedin ar fi devenit obligatoriu pentru a te loga în Windows. Și așa sunt enervanți cu contul Microsoft, dacă mă obligă să apelez la Linkedin pentru a mă loga, ca să aibă profilul exact al fiecăruia, jur că trec pe Linux. Nici nu e o schimbare atât de rea în fond.

Dacă îmi va fi obligatoriu cont de LinkedIn ca să folosesc Skype, voi renunța de tot la Skype. Mă rog, ați prins ideea. Google a făcut multe măgării similare, dar măcar în cazul Google am acceptat contul impus de G+ pentru a posta știrile acolo. Nu îl folosesc și pariez că nimeni nu este atât de activ pe G+. Tot din cauza asta, că este impus.

În al doilea rând, sper că Microsoft nu va schimba radical LinkedIn, astfel încât să devină incomod sau imposibil de utilizat. Există exemple și de schimbări radicale, dar după părerea mea trebuie menținut statutul de business și ideea că LinkedIn te ajută în carieră și cam atât.

În al treilea rând, da, cred că integrarea cu Skype se impune. Iar acest lucru ar putea beneficia ambelor platforme. Ai Facebook / Messenger pentru familie și prieteni? Poți avea LikedIn și Skype pentru rețeaua business și comunicări cu partenerii și colegii din companie. Are sens așa.

Uite un alt exemplu de idei crețe de la Microsoft: să bage notificările LinkedIn direct în Windows. N-au înțeles nimic din Windows Vista unde pentru a face orice trebuia să dai accept la o notificare, de au fost utilizatorii Vista la un pas să iasă cu furci și topoare să atace Microsoft. N-au înțeles că utilizatorii sunt extrem de deranjați de notificări, iar la LinkedIN ele sunt mega-spam. Sper să acorde măcar opțiunea de la ignora.

În orice caz, sincer cred că vor închide site-ul peste 2-3 ani. Dar rămâne să vedem.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!