Deutsche Telekom își schimbă logoul, inclusiv în România. Baza de abonați a Telekom Mobile a crescut pentru al șaptelea trimestru consecutiv.

Telekom Mobile își schimbă logoul

Logo modernizat

Deutsche Telekom, cel mai valoros brand de telecomunicaţii din Europa, conform Brand Finance Global 500, va utiliza de acum înainte un nou logo, atât la nivel de grup, cât şi în toate companiile naționale care acționează sub marca T. În forma 1-T-1 (digit-T-digit), logoul semnifică concentrarea în special pe participarea la viața digitală, pe activitățile durabile și pe coeziunea socială. Scopul mărcii Deutsche Telekom este „Nu ne vom opri până când toată lumea va fi conectată”.

În viitor, T-ul va juca un rol mult mai activ în prezența mărcii. Se va schimba, de la o simplă etichetă de origine, devenind mai mult un punct central al comunicării. T reprezintă cea mai puternică conexiune între oameni; reprezintă participarea, încrederea și optimismul digital – și, prin urmare, reprezintă chiar scopul mărcii Deutsche Telekom: nu ne vom opri până nu suntem cu toții conectați.

Deutsche Telekom va utiliza pentru prima dată sigla T revizuită la Mobile World Congress din Barcelona (28 februarie – 3 martie 2022). Schimbarea la nivel mondial va fi implementată treptat, în următorii doi-trei ani. În prima etapă, compania își va schimba logoul pe canalele digitale, campaniile de comunicare și sponsorizări. Modificările din lumea reală, cum ar fi cele de pe clădiri și din magazine, vor fi implementate ulterior.

ads

Deutsche Telekom este unul dintre cele mai valoroase și mai cunoscute branduri la nivel mondial. În prezent, experții de la „Brand Finance Global 500” plasează compania în top 20 la nivel mondial și este de departe cea mai valoroasă marcă de telecomunicații din Europa. Potrivit studiului, grupul a urcat pe locul al doilea în topul companiilor de telecomunicații la nivel mondial – după Verizon, dar înaintea AT&T și China Mobile. De asemenea, se situează pe locul doi în topul celor mai importante companii germane din lume, după Mercedes-Benz. Aceste rezultate atestă evoluția pozitivă a afacerilor companiei și strategia de succes în ceea ce privește marca.

Rezultate financiare bune

Telekom Romania Mobile Communications S.A. a înregistrat un impact pozitiv pe piața românească în T4 2021, după ce și-a lansat promisiunea de a le oferi clienților „Mobil așa cum vrei. Simplu și corect”. Astfel, în ultimul trimestru al anului, numărul abonaților a crescut cu 5,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, confirmând rezultatele acțiunilor strategice pentru acest segment de clienți.

La sfârșitul anului 2021, peste 1,735 milioane de abonați postpaid au utilizat serviciile Telekom Mobile. Numărul total de clienți (postpaid și prepaid) a ajuns la 3,69 milioane. Segmentul preplătit este și el în creștere de două trimestre. Odată cu stabilizarea de către companie a bazei totale de clienți, venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut și el cu 2,4% față de anul 2020, dovedind că ofertele operatorului au un raport calitate-preț atractiv.

În primul trimestru complet după separarea de operațiunile fixe, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a TKRM s-a situat la 10,4 milioane de euro, păstrând tendința de creștere de la an la an. În 2021, veniturile totale ale companiei (inclusiv MVNO) au ajuns la 386,8 milioane de euro, în scădere cu 14,6% față de întregul an 2020. Fluctuația a venit pe fondul separării de operațiunile fixe și de clienții care aveau servicii convergente fix-mobil (FMC), dar și din cauza pandemiei, care a limitat călătoriile pe glob. Cu toate acestea, compania a reușit să compenseze acest lucru la nivelul marjei, unde TKRM a reușit să reducă în continuare costurile indirecte cu 2,8% față de anul precedent, datorită atenției acordate de companie creșterii eficienței operaționale și financiare.

Sănătatea financiară a companiei este reflectată și de fluxul de numerar liber ajustat, care a înregistrat o creștere semnificativă de la an la an. Acest lucru oferă baza pentru a investi în continuare pentru a le oferi clienților noștri o experiență de înaltă calitate. Începând cu a doua jumătate a anului 2018, baza de costuri a Telekom Romania Mobile continuă să beneficieze de programul de transformare a costurilor de lungă durată, care generează cu succes îmbunătățiri operaționale semnificative. Acesta este un motor important al creșterii susținute a EBITDA și a fluxului de numerar ale companiei, care a dus la o reducere semnificativă a bazei de costuri față de 2020. Acum, cu noua noastră strategie „Mobil așa cum vrei”, Telekom Romania Mobile se concentrează mai mult pe satisfacția clienților și pe creșterea numărului de abonați în viitor.