Nokia 9 reapare în zvonuri, din nou cu specificații de top, aparent este flagship-ul HMD Global de anul acesta. Totuși, sunt și voci care zic că informația a apărut doar de 1 aprilie. Compania nu a comentat oficial pe tema asta, iar zvonuri similare au circulat despre Nokia 9 în 2017 anul trecut (+certificarea). Însă să nu uităm că acest model nu a fost lansat , nici nu a fost confirmat cumva.
Update: știrea a fost un hoax, dar în 2019 reapare Nokia 9 Pureview ->>

Poza pare dintr-un catalog real, a apărut prima dată aici. Click pe imagine pentru mărire.

Materialul cuprinde cam toate detaliile tehnice, doar că nu vedem clar detaliile de design. Nokia 9 ar avea o cameră foto triplă, oarecum după moda lansată de Huawei P20 Pro, cu senzor de 41 de megapixeli, cameră selfie de 21 de megapixeli, dar și procesor Qualcomm Snapdragon 845, 8GB de RAM și 256 GB de stocare internă. Desigur, pare să fie foarte scump având toate aceste dotări.

Este clar că HMD Global are nevoie de un nou model flagship, pentru că abia lansatul model Nokia 8 Sirocco avea Snapdragon 835, iar orice model competitiv anul ăsta trebuie să aduce 845 cel puțin. Totuși, mi se pare cam mult să pui pe telefon 8GB de RAM și 256GB de stocare. Dar probabil vor să revină pe zona high-end, unde cumpărătorii nu se uită doar la preț, ci mai ales să atingă toate specificațiile de top.

De-asta probabil și camera foto triplă – nu pentru că ar avea sens, ci pentru că trebuie să fie ca la Huawei. Terminalul are și senzor de amprentă în ecran, dacă informațiile sunt corecte, spatele este placat cu aur de 18 de carate și are rating IP68, adică rezistă la apă și praf. Desigur, poate fi și o ediție aniversară cu un număr limitat de exemplare, cum este Mate RS de la Huawei. Cu un preț probabil de 2000 de euro. Dar se poate dovedi și un mare fals generat strict pentru trafic.

Ecranul are diagonala de 6 inch, pe formatul modern 18:9, este acoperit cu Gorilla Glass 5. Bateria integrată ar fi de 3.900 mAh. Rămân la ideea asta: ori este un Huawei-killer, făcut special să concureze brandul chinezesc, ori este o invenție.