Am făcut un top 10 cu sfaturi utile pentru optimizare SEO gratuită (sau nu). Am adăugat de data asta și marile greșeli pe care le puteți face, dar și chestiile eficiente, care s-au dovedit utile în timp. Este un articol bazat 100% pe experiența mea personală și lupta de zi cu zi cu Google pentru indexare, trafic, relevanță. Am vorbit în trecut despre mituri SEO, despre muncă și dezamăgire, despre constantele schimbări făcute de Google. Acum vreau să revin cu noi mituri și noi dezvăluiri. Într-un top 10 aranjat fix după importanță.
Sursa foto: Dreamstime.
Top 10: optimizare SEO gratuită
1) Google. Deși începe să piardă treptat supremația ca referrer în favoarea Facebook, totuși Google rămâne foarte important pentru orice proprietar de site. Că e blog, magazin online sau site de prezentare, totul pleacă de la pregătirea pentru Google. Iar regulile lor sunt de bun simț și foarte clare: timp mic de încărcare, relevanță, conținut de calitate, necopiat, fără chestii ascunse sau nepermise. Simplu, ușor, la obiect.
Cred că cel mai bun sfat de optimizare SEO gratuită poate fi rezumat astfel: “Nu supăra Google“. Nu comiteți astfel de greșeli (spam, conținut ascuns, link-uri plătite) pentru că apoi luați o penalizare frumoasă și toată munca se duce pe apa Sâmbetei. Un site penalizat nu va mai fi scos la suprafață decât cu investiții mai mari. Spamul se va întoarce împotriva ta, așa cum a lovit în ceilați primitori.
2) Conținut. Indiferent despre ce este site-ul tău contează conținutul. Contează să fie relevant cu domeniul pe care activezi. Contează să fie bine scris, în limba română, povestea să prindă cititorul, să aibă impact, să-l facă să dea share informației, să îl facă să revină. Recunosc, și eu mai am destul de lucru. Dar pasiunea pentru scris mă ține în mișcare.
3) Platforma. Succesul WordPress s-a bazat foarte mult pe optimizarea platformei, construită pentru SEO, exact cum spun ei “codul e poezie”. Și Blogger e foarte optimizat la cod, dar are alte probleme, de la domeniu pînă la teme. WordPress are de asemenea probleme la partea de teme și plug-in-uri realizate de alții. E clar acum că nu mai poți avea succes cu vechiul Phpbb sau Drupal. WordPress a prins și în zona de ecommerce și în cea de publishing.
4) Keep it simple. Site-ul trebuie să arate bine și să fie relevant, dar asta nu înseamnă floricele, sute de imagini, imagini și video de dimensiuni mari, sute de link-uri și meniuri stufoase. La obiect, simplu, ușor de parcurs. Dacă toată lumea ar respecta asta, ar fi un internet mai bun. Simplu se încarcă mai rapid și nu provoacă dureri de cap vizitatorului și nici roboților Google.
5) Backlinks. Un site pentru a fi considerat relevant are nevoie de backlinks – legături venite de pe site-urile din același domeniu. Există o dezbatere recentă privind înscrierea în directoare web. Uite, Yahoo tocmai își închide directorul. Dar cred că nu poți ajunge cunoscut – mai ales la început de drum – dacă nu ești în directoare. Un număr foarte mare de utilizatori încă nu folosesc Google și găsesc site-urile din directoare. Încă sunt importante pentru trafic și pentru optimizare pentru că îți dau backlink și au PR mare unele dintre ele. Dar dacă tot o faci, fă o înscriere profesionistă în mai multe, nu te chinui cu cea gratuită.
6) Link-uri externe. La fel de importante ca și link-urile spre tine sunt și link-urile externe. Sigur, magazinele online încearcă să trăiască fără ele (sau pun link exclusiv spre producătorii produselor). Dar un blog nu poate trăi așa și Google va analiza spre ce site-uri trimiți vizitatorii tăi. Spre pagini relevante, spre pagini cu Page Rank mare sau spre programe de afiliere și înșelătorii online. De asemenea va ști să facă diferența între link-uri bine puse spre CNN, BBC, embed de clipuri Youtube sau fotografii Dreamstime și furtul de conținut.
7) Social media. Nu era tocmai de locul 7, ba chiar a devenit la fel de importantă ca și SEO per-total. Sunt site-uri care trăiesc exclusiv din Facebook, mai mult decât din Google. Dar pentru cei care au o abordare completă este nevoie și de SEO pentru Google, și de social media. Iar aici contează mult prezența pe alte platforme, dar și activitatea. Atât pe Facebook, cât și pe Youtube, un timp mai mare alocat platformei asigură rezultate mai bune. Desigur, dacă urmezi bunele practici și nu furi conținut.
8) Educație. Există multe resurse oficiale și neoficiale privind SEO. Știm deja că Matt Cutts are cele mai importante sfaturi venite din echipa Google. Dar există și publicații dedicate care te pot ajuta să fii mereu cu un pas înaintea tuturor. Să știi ce modifică Google printre primii. Să vezi studii de caz și de eșec. Există Searchengineland și alte resurse similare. Găsiți bloguri de SEO, ebook-uri SEO pe care le puteți parcurge în timpul liber și diverse alte resurse de informare.
9) Aplicații SEO. În ultima perioadă au apărut foarte multe aplicații care te pot ajuta la SEO. Analizează situația site-ului și îți recomandă modificări. Analizează codul temei și ce rulezi în spate. Analizează link-urile și backlinks. Dau doar trei exemple deși sunt foarte multe aici. Pentru viteza de încărcare și hosting folosiți Pingdom, pentru analiza generală a site-ului puteți încerca Moz, iar pentru link-uri folosiți aplicația românească MonitorBacklinks.
10) Agenții SEO. Pentru cei care fac o afacere din website, trăiesc din el precum magazinele online, aveți nevoie clar de o agenție SEO. Acum, să vă spun cum faceți diferența între ele. Sigur primiți pe e-mail spam cu Optimizare SEO. E clar că nu ai vrea să cheltui banii pe o agenție spam. Doi – căutați numele pe Google și vedeți ce scriu clienții, ce se scrie pe bloguri despre ei. Luați în calcul informațiile concrete oferite și cine le oferă. De exemplu eu când citesc despre SEO Monitor, n-aș mai lucra cu ei nici pe gratis.
Eu nu as recomanda nimanui sa mai faca inscrieri in directoare. Aduc un beneficiu prea mic la volumul de munca pe care il depui. Eu personal nu mai folosesc tehnica asta de vreo cativa ani.
 
Fain articolul, dar mai putin punctul 5. Eu spun NU directoarelor web. De mult timp se scrie pe net despre ele si despre cum sa ne ferim de asa ceva. Continutul putin optimizat cu fraze care sunt cautate + un titlu bun cred ca-i cheia spre trafic direct din motorul de cautare.
 
o mentiune: Google dezvoltand si sustinand sistemul Android pentru terminalele mobile&tablete, nu isi va pierde suprematia 🙂
 
dupa ce am citit acest articol, am urmat instructiunile tale..si ,,,AM REUSIT
 
Super tutorial. Bv. Conteaza pentru seo daca este .ro sau .eu. Multumesc!
 
Faza cu directoarele nu mai ține. În rest bun articolul! Folositor!
 
Mersi, am adunat multe informatii. In afara de asta, mai functioneaza si altceva pentru optimizare SEO?
 
Multumesc pentru aceste informatii, sper ca ma va ajuta .
 
Buna Ramona!
Poti sa detaliezi te rog de ce crezi ca directoarele nu aduc beneficii? Tocmai ce am inscris site-ul meu personal in peste 1000 de directoare (romane si straine). Sper sa nu fi facut aiurea o munca de chinez, 600 din cele 1000 au fost inscrise cu descrieri si titluri diferite.
 
Salut Razvan, directoarele iti aduc temporar cativa vizitatori rataciti care dau click cand site-ul este afisat la “cele mai recente” sau abia adaugate. Ele nu mai au componenta de SEO de cativa ani, de cand a modificat Google regulile. Pentru ca se abuza de ele. Apoi gandeste-te, chiar crezi ca vreun vizitator real, care vrea sa cumpere, intra pe un director web? Acolo sunt copii si pensionari, care folosesc Google aiurea si ajung pe pagina directorului in loc de site-ul cautat. Apoi dau click aiurea pe ceva si ajung la tine, dar n-o sa cumpere niciodata. Apoi site-ul pleaca din “recent adaugate” si nu mai vine niciun trafic.
 
Salut! In mare parte, sfaturile sunt destul de bune, chiar si partea cu directoarele…dar cu specificatia ca trebuie sa fii foarte atent ce, cum si unde inscrii. Dar toate astea sunt bune daca ai timp, iar cand nu ai timp apelezi la terti. Ei bine, in ultimul timp a devenit o loterie sa gasesti un prestator serios de astfel de servicii. Eu am avut si experiente neplacute si dupa multe nereusite…
 
Salut, dacă vrei o ofertă de promovare, îți trimit 🙂
 
un articol bun