Sony și Lego investesc 2 miliarde de dolari în Epic Games, creatorul Fortnite, conform Reuters. Valoarea producătorului de jocuri video este estimată acum la 32 de miliarde de dolari.
Creatorul Fortnite, Epic Games, a strâns finanțări de 2 miliarde de dolari de la Sony și familia Lego, într-o afacere masivă care evidențiază entuziasmul marilor afaceri față de așa-numitul „metavers”. Sony va injecta 1 miliard de dolari în companie, a anunțat luni Epic, în timp ce KIRKBI, compania de investiții din spatele Lego, va investi o sumă egală.
Vestea vine imediat în urma unui parteneriat anunțat de Epic și Lego săptămâna trecută, care vizează dezvoltarea în comun a unui metavers „prietenos pentru familie” pentru copii. Lego are deja o linie de succes de jocuri video bazate pe francize profitabile, inclusiv Star Wars de la Disney și Batman de la Warner Bros.
„O parte din investițiile noastre se concentrează pe tendințele despre care credem că vor avea un impact asupra lumii viitoare în care vom trăi noi și copiii noștri”, a declarat Soren Thorup Sorensen, CEO al KIRKBI, într-o declarație luni.
Investiția arată și cât hype este în jurul metaversului, o rețea propusă de vaste lumi virtuale care a luat cu asalt lumea corporativă în ultima vreme. Facebook a demarat acest trend redenumindu-se Meta. Mai multe mărci mari, inclusiv JPMorgan, Samsung și Nike, au început să experimenteze tehnologia.
Companii precum Epic sau Roblox vorbesc de mult despre construirea unui metavers. Cei de la Roblox, de exemplu, vor să construiască un metavers în care milioane de oameni se pot aduna pentru a juca jocuri sau chiar pentru a lucra într-o economie virtuală alimentată de Robux, propria sa monedă din aplicație.
CEO-ul Epic Games, Tim Sweeney, a spus că fondurile obținute vor ajuta compania „să accelereze munca pentru a construi metaversul”.
Deși este cel mai bine cunoscut ca producător al Fortnite, Epic Games este mai mult de-atât. Compania a dezvoltat Unreal Engine, una dintre cele mai mari platforme folosite pentru a crea jocuri, și operează propriul magazin de jocuri online, care concurează cu Microsoft și Valve.