Update 1: Vodafone a cumpărat filialele europene Liberty Global (Germania, România, Ungaria și Cehia) într-o tranzacție de 18,4 miliarde de euro. Tranzacția aunțată este de azi oficială, conform Capital, care citează Financial Times.

Contactați de Computerblog.ro, reprezentații Vodafone România au comentat:

În această fază a procesului de achiziție, nu se schimbă nimic în relația Vodafone România cu clienții săi, partenerii, furnizorii etc.
Vodafone România și UPC vor continua să opereze ca două companii separate până la finalizarea tranzacției, care ne așteptăm să aibă loc la jumătatea anului 2019. Decizia privind brandul va fi luată și comunicată anterior încheiereii tranzacției.

© Josefkubes Dreamstime.com

Update 2 (comentarii oficiale Vodafone):

Vodafone Group a semnat un acord pentru preluarea operațiunilor Liberty Global din România, Germania, Republica Cehă și Ungaria, în urma unei tranzacții cu o valoare totală de 18,4 miliarde de euro, ce face parte din strategia companiei de a investi semnificativ în convergență în țările din Europa în care operează. Entitatea formată în urma achiziției va permite clienților Vodafone și UPC România să aibă acces la oferte convergente de servicii mobile, de internet în bandă largă și TV, precum și la servicii dedicate persoanelor juridice. Tranzacția nu va include operațiunile UPC România de televiziune prin satelit, Focus Sat.
În urma achiziției, Vodafone va avea una dintre cele mai mari infrastructuri din Europa de rețea de nouă generație („next generation network”, NGN), cu 54 de milioane de gospodării care beneficiază de servicii prin cablu/fibră prin propria rețea și o acoperire NGN totală de 110 milioane de gospodării și companii, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu alți operatori, devenind unul dintre cei mai importanți furnizori din Europa de servicii de telecomunicații fixe și convergente pentru clienții persoane fizice și juridice.
Activitățile Vodafone și Liberty Global în România sunt complementare. Vodafone activează în principal pe segmentul de telefonie mobilă, iar UPC România furnizează servicii de cablu în bandă largă și de televiziune.

Vodafone România este al doilea cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobilă, iar UPC România operează a doua cea mai mare rețea NGN din România, cu o acoperire de 3,1 milioane de gospodării (41% din numărul total). Compania creată în urma achiziției va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă și de telefonie fixă, precum și servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienți mobili ai Vodafone România și pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România („revenue generating unit”, RGU). Compania astfel creată va avea o cotă totală de piață de 25% după veniturile totale.

Ca și în tranzacțiile similare efectuate de Vodafone, managementul și angajații companiei achiziționate vor avea un rol important în entitatea creată în urma achiziției, punându-și în valoare aptitudinile în arii precum servicii prin cablu, servicii fixe și de televiziune. Angajații UPC România vor beneficia și de oportunitatea de a-și construi o carieră internațională în Vodafone Group.

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, a declarat: „Această achiziție va duce la transformări semnificative și va crea un furnizor important de servicii convergente de telecomunicații, contribuind la creșterea competiției pe piața din România. Tranzacția va aduce beneficii atât pentru clienții celor două companii, cât și pentru economia românească, deoarece noua companie va acționa ca un catalizator pentru inovația în servicii și va oferi un context mai amplu pentru investiții în rețeaua fixă. Vodafone și UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor și sunt complementare prin prisma segmentelor de clienți deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband și de servicii TV”.

Update 3 (comentariile UPC România):

“Este un moment strategic important în istoria UPC România. Această tranzacţie este un rezultat direct al realizărilor echipei UPC de-a lungul timpului şi se încadrează într-o perspectivă mai largă a evoluţiei industriei telecom, caracterizată prin competitivitate şi dorinţa de a oferi clienţilor servicii şi experienţe de conectivitate şi divertisment la o calitate din ce în ce mai bună.

Alăturarea operaţiunilor UPC România cu cele ale Vodafone România va conduce la crearea unui jucător important cu servicii convergente care va spori competiţia pe piaţa telecom, aducând beneficii multiple atât clienţilor rezidenţiali, cât şi business – mai multă valoare, mai multe posibilităţi de alegere şi oferte mai atractive. De asemenea, va contribui la accelerarea ritmului de investiţii la nivelul pieţei telecom.
Împreună, UPC România şi Vodafone România vor putea oferi internet broadband la viteze gigabit şi tehnologie 5G în România, contribuind la realizarea obiectivelor strategice de digitalizare pe care ţara noastră şi le-a asumat prin Agenda Digitală.

Până la aprobarea din partea autorităţilor şi finalizarea tranzacţiei, UPC va funcţiona independent pe piaţă, ca o companie de sine stătătoare, parte a grupului Liberty Global. Atât Liberty Global, cât şi UPC îşi păstrează angajamentul de a investi în continuare pentru a crea valoare pentru clienţi, pentru economie şi societate şi, bineinţeles, pentru echipă.

Principalul nostru obiectiv astăzi este sa ne continuăm strategia de business. Inovăm şi dezvoltăm în continuare serviciile şi reţeaua, pentru a oferi cele mai bune experienţe clienţilor UPC.”

Tranzacția nu este deloc ceva nou, numai eu am scris în 2014, 2015, apoi în 2018 iar. Prima oară negocierile au căzut din cauza neînțelegerilor, dar se pare că anul ăsta ambele companii și-au dorit tranzacția.

Și am explicat de ce preluarea are sens, cel puțin în România. Aici toți operatorii au servicii integrate: fix, mobil, TV, Internet. Vodafone rămăsese ultimul gigant fără o ofertă foarte bună pe TV. Și ar putea avea contracte foarte bune pe zona asta, datorită televiziunilor din UK. Iar UPC, deși este un gigant, nu are oferte pe mobile și nu poate concura eficient, nici cu Digi, nici cu Telekom. Pe de altă parte, știm că o fuziune de acest nivel nu merge totdeauna bine și unii clienți mai migrează.

Conform Mobile World, sursele au spus că acordul Vodafone-Liberty Global, care include filiala din Germania și cele din Europa de Est, va fi gata în două săptămâni. Că lipsesc doar semnăturile finale, dar detaliile au fost stabilite deja. FT notează România, Ungaria și Cehia ca fiind filialele vizate de această tranzacție.

Întrebat pe tema asta de Adrian Seceleanu, șefulTelekom a apreciat că este precum Yeti, toată lumea vorbește despre ea, dar nu a văzut-o nimeni. Ei bine, se pare că tranzacția devine realitate și că zvonurile care circulau se vor adeveri de data asta.

Evident, trebuie să așteptăm confirmarea oficială și reacțiile celor două companii. Oricând poate interveni o nouă neînțelegere și trazacția poate fi anulată.

La finalul anului trecut, Vodafone avea pe piața din România 9.944.595 clienți, iar UPC România anunțaseră 1,3 milioane de clienți cu 2,4 milioane de abonamente în total, cei mai mulți clienți fiind pe televiziune (675.000). La Intenet aveau circa 580.000 și pe telefonie circa 535.000.