Justiția a decis că magazinul online Cel.ro trebuie să livreze televizoarele de 49 de lei anunțate într-o promoție pe site. Deși proprietarii și angajații companiei au încercat să dea vina pe o „eroare informatică”, cu o atitudine specifică magazinelor românești, Cel nu a reușit să scape. Detaliile cazului sunt aici. Eu am văzut discuția aici, dar nu mă așteptam ca acest caz să treacă de faza de scandal online.
Televizorul costa normal 2500 de lei și într-adevăr aveau o eroare pe site, chiar vizibilă în print screen-uri. O eroare de bază de date, de la cel care a introdus prețurile – mai mult ca sigur.
Cel.ro a greșit și mai mult pentru că a refuzat orice discuție privind această ofertă și a trimis un e-mail că toate comenzile sunt anulate și că pentru deraj oferă clienților un voucher de 5% pentru alte comenzi.
Ei bine, fără regrete sincere, fără un om care să știe să discute cu clienții, fără o atitudine corectă, Cel.ro va plăti o factură mult mai mare.
Într-un caz relativ similar, eMAG a livrat clienților produsele la prețul afișat pe site. Un mod mult mai politicos de a-și cere scuze.
Solutia instantei nu este definitiva, din pacate.
Spun „din pacate” cu toate ca n-am prins „promotia respectiva” 🙂 , dar poate ca daca decizia instantei va ramane definitiva magazinele online vor fi mai mult mai atente in relatia cu clientul.
Daca CEL adopta o alta atitudine poate ca nu se ajungea in instanta …
 
Daca e vorba de un singur cumparator CEL trebuia sa inchida ochii 🙂 si sa nu mai anuleze comanda, daca-i vorba de mai multi cumparatori trebuiau sa ofere niste vouchere mult mai voluminoase decat 5% poate un 30-35% la achizitionarea unui nou tv era pentru cei care au efectuat comanda.
Urat din partea celor de la Cel, pana la urma si eMag a fost intr-o situatie mult mai jenanta decat cei de la Cel, si au livrat toate comenzile la acelasi pret afisat.
 
@iFlorin208 ..nu era vorba doar de un singur cumparator..au fost care au cumparat si cate 30 :))))
 
Chiar daca e eroare umana sau informatica, paguba va fi mare cu siguranta, data viitoare sa se asigure de doua ori. Cu aceasta situatie, transformata in scandal cel.ro a pierdut si multi clienti
 
CEL trebuia sa primeasca de mult o palma. Avea obiceiul sa cheme clientii dupa ora 18.30 si marfa … n-a venit defapt. Doar vinovat era clientul ca a venit cand a fost chemat. Sa speram ca va fi un semnal de alarma pentru mediul on-line si marile firme care trateaza destul de des clientii cu scarba. Pacat de munca celor de la achizitii de la CEL care aduc produse la preturi mai mici decat concurenta.
 
Ce oameni angajezi si cu cat ii platesti, aia primesti! Nu e nici primul, nici ultimul care pateste asa ceva! Dupa mine de vina este si modul de organizare din multinationale sau din companiile asa-zise mari, in care nu poti lua o decizie fara aprobarea „sferelor superioare”, al caror raspuns poate intarzia cateva ore sau zile, timp in care se intampla multe tampenii…
 
Rau imi pare ca nu am dat si eu comanda, gandindu-ma ca e o greseala cu siguranta si nu voi primi nimic. In cazul in care ar fi fost o eroare (ceea ce nu cred), ar fi trebuit sa acorde un voucher mai generos, cum ziceai si iFlorin208, dar multi stiu ca cel a vrut doar putina publicitate gratuita, chiar daca e negativa si a obtinut, fara prea multe costuri. Ma bucur ca vor fi sanctionati, chiar daca asa tarziu.
 
Cineva, probabil vreun administrator de server, de la cel.ro va fi concendiat 🙁
 
Cel mai probabil cel care se ocupa cu marketing-ul 🙂
 
@Claudiu – si cel de la comunicare e cazul sa-si ia zborul pentru mailurile de a doua zi
 
Eroarea vine 100% de la product manager. Care modifica MANUAL sute de preturi pe zi. Si a sarit o linie in Excel, probabil 49 lei era pretul unei casti 🙂
Acum modul in care a reactionat cel a fost a unui butic de colt. Nu al unui magazin care se doreste challenger pentru emag.
Frumos ar fi fost sa sune FIECARE client in parte. Ar fi obtinut din partea multora renuntarea la comanda, doar pentru faptul ca ar fi vorbit frumos cu fiecare dintre ei. Pana la urma doi sau trei ar fi fost caposi si nu ar fi renuntat, dar nu ajungeau in justitie si nu se faceau de ras in tot social media.
O reputatie proasta o castigi foaaarte usor iar un astfel de eveniment contribuie din plin la castigarea de recenzii negative.
Cat despre omul care a gresit pretul, depinde de ce fel de manageri sunt in top la cel. De la „bine ca n-a fost mai rau” si pana la oprirea din salariu pana la recuperarea pagubei orice este posibil in HR-ul romanesc.
 
@Gorby
Sau cel de la securitate, exista vorbe pe net ca sa produs eroarea de la un virus 😀
 
@Gorby
Sau cel de la securitate, exista vorbe pe net ca s-a produs eroarea de la un virus 😀
 
@Cristian ..asta sunt vorbe de pe net 😀 ..cu siguranta a fost eroare umana :))) ..daca era ceva virus nu ii modifica pretul fix unui singur obiect ..cred ca a fost vorba de putina neatentie din partea cuiva :))
 
@alexandra
pana la urma nu o sa stim exact ce s-a intamplat, problema e la ei, noi doar discutam pe tema asta si nu se stie ce tip de eroare a fost.
 
Da ..normal..ei stiu mai bine ce s-a intamplat..pana la urma a fost o greseala..pe care se pare ca vor trebui sa o plateasca 😀
 
Cei de la cel.ro dintotdeauna au fost mai nesimtiti decat media. S-au ridicat in sus deasupra celorlalti prin preturi mici, obtinute insa prin garantii respinse, retururi neacceptate si toate celelalte „trucuri” care economisesc bani.
Au fost primii care au investit serios in adsense si, atat timp cat tot veneau clienti noi ii durea in … cot de clientii pe care ii pierdeau.
Poate invata si ei din experienta asta ca ar trebui sa aiba mai multa grija cum isi trateaza clientii.
 
Macar de ar invata ceva din experienta asta..desi nu prea cred..
 
@alexandra din cate mi s-a povestit de catre o cunostinta despre patronul de acolo, putin probabil. Modul in care se rezolva unele cazuri nu este o intamplare, este un guideline trasat de sus
 
Da clar intotdeauna exista un guideline trasat de sus ..
 
Sa stii ca nu intotdeauna, mi s-a mai intamplat sa am probleme cu angajati plictisiti, sictiriti, neseriosi si, cand am ajuns mai sus, sa dau peste oameni implicati care inteleg ca pentru ca afacerea sa mearga pe termen lung este esential ca fiecare client sa fie multumit (in limita posibilititilor). La cel.ro angajatii se comporta dupa chipul si asemenarea patronului.