Cam 80% dintre români nu văd reclamele de la televizor pentru că schimbă postul imediat ce a început calupul publicitar. Eu fac asta la orice reclamă, iar click pe Skip de la Youtube dau cu 5 secunde înainte să fie disponibil. Românii sunt deranjați de reclamele de la TV pentru că sunt SLABE, plictisitoare, agresive, repetitive… nu pentru că ar avea ceva cu publicitatea, cu brandurile sau produsele lor.

studiu publicitate tv

Informațiile au fost dezvăluite în cadrul Digital Marketing Forum 2016, iar detaliile complete le puteți vedea într-un infografic, aici.

De asemenea, reiterez faptul că ratingurile TV sunt doar niște invenții ale marilor trusturi, pe baza cărora încearcă să câștige mai mulți bani din reclamă. Sunt convins că multe emisiuni nu au audiența cu care se laudă din “studiul oficial de audiență”. Dar tarifele uriașe le au.

Pe scurt: dragi branduri, corporații, companii mici și smart: plătiți cam degeaba publicitatea TV. Să nu îmi spuneți că nu ați observat asta în analiza ultimelor campanii derulate, că nu vă cred. Ați văzut asta, dar niciunii nu recunoașteți, pentru că ar însemna să acceptați inevitabilul: era TV este pe ducă, iar oamenii sunt mult mai deștepți și se informează online înainte să cumpere. Și nu, nu se informează din reclamele pe Youtube 🙂

Studiul a fost făcut de compania iSense Solutions, care arată de asemenea că 2% dintre români blochează publicitatea online.