Sameday România colaborează cu Vodafone România pentru implementarea de soluții digitale. Ele asigură o eficiență sporită a întregului proces, de la sortarea expedițiilor și până la livrare. Toate soluțiile implementate sunt conectate la o platformă unică ce asigură administrarea tuturor proceselor operaționale.

sameday vodafone

Centrul logistic

O componentă importantă în procesul de eficientizare și digitalizare o reprezintă soluția pentru centrul logistic Sameday din Rudeni, unde se desfășoară mare parte din operațiunile de descărcare, încărcare și sortare a coletelor în vederea expedierii. Centrul logistic utilizează soluția Vodafone integrată de echipamente rigidizate, specifice industriei de curierat și logistică, conectate la infrastructura companiei prin rețelele Vodafone, fixă și mobilă. Echipamentele utilizate de către angajați în depozite le oferă acestora viteză superioară de scanare și mobilitate ridicată în manipularea coletelor, astfel încât, timpii de sortare a expedierilor sunt mult optimizați.

Serviciul de livrare

Pentru eficientizarea și automatizarea procesului de livrare a comenzilor, Vodafone a implementat pentru Sameday o soluție completă de date și echipamente mobile – echipamente de scanare și imprimante mobile – pentru curieri. Prin intermediul acestei soluții, curierii pot efectua o serie de operațiuni în timp real, eficientizând, astfel, procesul de livrare: pot schimba statusul comenzilor, pot accesa informații din baza de date, pot verifica coletele, pot încasa ramburs și pot emite chitanța în format electronic. Soluția permite Sameday să susțină creșterea numărului de curieri, accelerând timpul de echipare a acestora, precum și îmbunătățirea timpilor de certificare și implementare a soluțiilor mobile în întreaga organizație.

Prin intermediul platformei software integrate, Sameday are la dispoziție informații despre performanța echipamentelor, atât cele utilizate în centrul logistic, cât și cele care echipează curierii, modalitatea de utilizare a acestora, dar și mentenanța lor predictivă. Din aceeași platformă, echipa IT poate interveni de la distanță și poate prelua controlul echipamentului mobil oricând este nevoie.

Gestionarea Easybox

Nu în ultimul rând, încă de la lansarea serviciului de livrare la punct fix, in lockere, în 2019, Sameday a implementat soluția Vodafone pentru conectarea, monitorizarea și administrarea de la distanță a rețelei de lockere easxybox. Rețeaua de lockere s-a extins accelerat, ajungând astăzi la aproximativ 1.750 de puncte de livrare de proximitate la nivel național.

Rețeaua de easybox este monitorizată și administrată de la distanță cu ajutorul soluției Vodafone, care integrează un router profesional industrial conectat în permanență la o rețea de date VPN. Soluția oferă informații în timp real despre alimentarea compartimentelor, disponibilitatea acestora, statusul alimentărilor, ridicărilor și retururilor, alimentarea cu energie electrică a unităților. Prin soluția Vodafone, Sameday Romania are posibilitatea de a reconfigura echipamentele de la distanță, fără a fi nevoie de intervenție la fața locului, iar modalitatea de conectare prin rețeaua de date Vodafone asigură flexibilitate în ceea ce privește amplasarea lockerelor, eliminând dependența de o infrastructură de comunicații fixe.