Industria de ceasuri smart a avut prima scădere de la lansarea acestui nou tip de gadget, în al doilea trimestru din 2016. Conform statisticilor publicate de IDC, Apple a avut vânzări cu 55% mai mici decât anul trecut.
Studiul arată că în perioada aprilie-iunie 2016 s-au vândut circa 3.5 milioane de ceasuri smart, iar anul anterior depășiseră 5.1 milioane de unități. IDC nu ia în calcul brățările fitness și alte accesorii, doar ceasurile.
Apple, care anul trecut depășea pe toată lumea și vindea 3.6 milioane de ceasuri, nu a mai reușit acum să vândă decât 1.6 milioane Apple Watch. Restul jucătorilor au crescut, dar cifrele lor rămân mici. Samsung, care este pe locul doi, a vândut circa 600.000 de ceasuri, față de 400.000 anul trecut în aceeași perioadă.
Lenovo și LG sunt cam la egalitate, cu 300.000 de ceasuri vândute, față de 200.000 de fiecare anul anterior. Garmin rămâne constant cu circa 100.000 de ceasuri vândute, la fel ca anul trecut. Alți jucători mai mici au vândut toți la un loc circa 600.000 de modele, completând acest studiu.
Cota de piață apple a scăzut de la 73% la 47%, dar rămâne pe primul loc în această industrie. Cota Samsung urcă de la 7 procente tocmai la 16%, fiind cel mai bine plasat competitor Apple. Lenovo și LG au 8-9% din piață, iar Garmin 4%. Restul competitorilor au 16% din vânzările de smartwatch.
Analiști se așteaptă ca Apple să lanseze anul acesta Watch 2, cu o serie de funcții îmbunătățite și tehnologii noi. Despre Samsung se spune că va lansa Gear S3 la IFA Berlin.