Cele mai noi anunțuri de Black Friday:

  • cum merge traficul de BF 2020;
  • gata a început și campania de reduceri pe Mobile Direct;
  • campanie de BF cu reduceri 50% la licențele Eset antivirus;
  • am găsit pe ;
  • record la eMAG: 1,7 milioane vizite au fost înregistrate în primele 10 minute de la pornire;
  • Atu Tech, cel mai mare magazin online de sisteme de securitate din România, dă startul reducerilor de Black Friday în noaptea de 12 noiembrie. Sunt la reducere 100.000 de produse, din categorii precum supraveghere video, sisteme de termoscanare, alarme, detecție incendiu, automatizări de porți, interfoane și videointerfoane, control acces, sonorizare, accesorii CCTV și rețelistică – link;
  • tot din seara asta va fi campanie de reduceri pe GadgetWay. Unul dintre cele mai simpatice magazine de gadgeturi are reduceri reale de până la 65% la produsele lor. Sunt gadgeturi și accesorii smart interesante – link;
  • el mai mare petshop online cu capital 100% românesc, intră în Black Friday, pe 13 noiembrie, cu discounturi de până la 45% la peste 75.000 de produse, precum hrană pentru animale, suplimente, accesorii și jucării, produse pentru igienă și îngrijire – link;
  • pentru pasionații de roboți și robotică, există oferte BF pe magazinul online Robofun;

Am să actualizez aici cu știri și noutăți și pe 13 noiembrie, de la 7 dimineața.

Ce scriam anterior

Black Firday 2020 va fi pe 13 noiembrie și week-end-ul care urmează după. Vorbesc despre ziua cu cele mai mari reduceri și oferte pentru a goli stocurile, care se vor continua sâmbătă și duminică. Campaniile de reduceri lansate de Altex, Media Galaxy și alții încearcă să ducă în derizoriu campania eMAG de Black Friday, dar după cum s-a văzut există în continuare interes și urmăritori. Și există reduceri în ziua de BF. Am pus aici pe capitole un scurt ghid Black Friday 2020: magazine interensate sau țepari, despre oferte, cum verifici prețurile, sfaturi utile pentru a cumpăra în siguranță.

Când este Black Friday 2020 în România

Acum zece ani, eMAG aducea din SUA fenomenul Black Friday. Și a fost foarte popular, chiar dacă prima dată site-ul a crăpat și au fost tot felul de probleme. Nu mai găsesc toate articolele, abia din 2011 am ceva. Totuși, evenimentul BF a crescut constant de la an la an. Iulian Stanciu explica la un moment dat: în fiecare an sunt oameni care descoperă internetul, comerțul online și simplitatea de a comanda online. Iar ei sunt atrași instant în campaniile de reduceri, pe lângă cei care cunosc deja fenomenul.

Deși unele magazine anunță în fiecare săptămână sau lună că au organizat Black Friday, în România singura zi în care sunt ceva reduceri, deci poate fi numită Black Friday, este ziua în care organizează eMAG această campanie. Altex și Media Galaxy au tot căutat să discrediteze evenimentul cu reduceri, au făcut întâi BF de iarnă, de primăvară sau vară, apoi Black Friday de weekend, de luni și așa mai departe. Dar nivelul reducerilor este redus. Dacă vă uitați un pic la clip, există acolo un capitol care explică cum să vedeți dacă un produs este chiar redus sau e țeapă. Explic și în articol, mai jos.

Anul ăsta, Black Friday la eMAG este pe 13 noiembrie. Este a zecea ediție Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului. Reducerile de pe 13 noiembrie nu se vor compara cu ofertele pe care le face de exemplu Flaco, care are Black Friday din octombrie. Poate prinzi ceva la preț mai bun, dar nu va avea oferte ca în ziua de 13. La fel și Altex, nu neagă nimeni că au prețuri bune, mai mici, dar îți asumi riscul când cumperi.

La ce să fiți atenți: țepe, prețuri, procente

  1. magazinele nu sunt societăți de binefacere și maica Tereza ca să cumpere produse pe care să le dea pe gratis sau în pierdere. Orice vânzare implică faptul că firma face un profit. Dar există stocuri de produse care nu se vând, iar atunci producătorul, distribuitorul și magazinul pot cădea de acord că trebuie făcut ceva. Uneori chiar stocarea acestor produse neperformante costă mult.
  2. însă nu există reduceri de 99% sau 80 sau 70, toate chestiile astea sunt afișate fix ca să vă atragă, să vă păcălească să cumpărați rapid, fără verificare. Uneori, dacă stai să verifici prețul există șansa să nu mai prinzi stoc. Dar este absurd să cumperi dacă nu știi deloc prețul real. Vedeți mai jos cum se află prețul corect în aproape orice situație.
  3. au fost confirmări oficiale că magazinele umflă prețurile pentru a face profit. Da, nu au dat nume, nu au dat amenzi. Dar au constatat.
  4. magazinele negociază cu vânzătorii de produse un stoc special de Black Friday și o reducere de genul 20% din prețul normal. Uneori mai lasă și eMAG să câștige clienți, alteori distribuitorul local mai lasă din taxa lui. Real nu cred că există reduceri peste 30%, dar și așa mă îndoiesc.
  5. feriți-vă de magazinele fantomă. Verificând prețuri pe price.ro sau compari.ro, am găsit camera foto dorită la un preț de circa 60% din cel de pe Amazon, am crezut că l-am prins pe Dumnezeu de-un picior. Dar magazinul cerea să achiți 50% din preț înainte și 50% la livrare, mi s-a părut dubios. Evident, am evitat să fac plăți fără să cunosc magazinul. Iar ulterior a dispărut, nu l-am mai găsit. Probabil dispăreau cu tot cu bani.
  6. feriți-vă de magazinele rău-famate. Se știe că Cel.ro (plus ce-au cumpărat ei, gen domo.ro și altele) nu răspund la solicitările de garanție sau dau vina pe client refuzând să repare produsele. Au fost zeci de cazuri, sunt povești similare despre QuickMobile, despre Allview în general, despre Evomag și mulți alții.  Nu am putut returna ceva la Evo pentru că „este cumpărat pe firmă”. La eMAG s-a putut. Dați o căutare pe Google și vedeți.
  7. este atât de simplu, am plătit la eMAG un scaun, iar cel venit a fost defect. L-am trimis înapoi și în trei zile au intrat banii la loc pe card. Fără explicații, fără interogatorii, fără nimic, totul profesionist.
  8. dacă verifici prețul corect al produsului dorit, atunci știi că oferta e bună, acceptabilă sau o țeapă senzațională. Cum este Finestore, care are „reduceri 27%” dar dacă mă uit în coș prețul produsului este fix același, diferă doar procentul reducerii. Bine că nu l-au umflat.
  9. nu cumpărați chestii la impresie, că părea un preț bun sau scria acolo ultima bucată la acest preț sau 100 de oameni privesc acum această ofertă. Sunt țepe.
  10. verificați totdeauna costul de transport. La unele magazine este cu 50 de lei mai ieftin, dar transportul este 65 de lei. Sunt diferențe mari. La fel și la Amazon, diferă prețurile de livrare, uneori cu mult.

Magazine cu Black Friday real

După părerea mea există și magazine la care sunt campanii Black Friday reale. Sunt convins că eMAG va avea oferte bune, au avut în fiecare an. Dacă vreți, puteți intra . Ei au tot dus în derizoriu Profitshare micșorând durata cookies și resetând cookies în ziua de Black Friday, iar acum în ultimii ani recomandă aplicația care nu permite setarea de cookie, deci plata corectă a partenerilor. Dar nici nu ai alternativă. De asemenea, cred că pe 13 noiembrie vor fi oferte și reduceri și . Nu cred că în restul zilelor a fost ceva la o reducere mai mare de 100 de lei, dacă ați văzut voi, arătați-mi și mie.

Sunt convins că la MobileDirect veți găsi în perioada de Black Friday reduceri importante la accesorii pentru telefonul mobil. Tocmai pentru că vă luați acum telefoane noi, merită să luați și huse, folii de protecție, suporți de mașină sau încărcătoare, baterii externe și alte accesorii. O să profit de ocazie să-mi iau cabluri USB Type-C noi, am nevoie de carduri de memorie și așa mai departe. Sigur găsesc ceva interesant acolo.

Știu că pe zona foto au fost mereu oferte, lumea așteaptă reduceri și la F64. Anul ăsta n-am urmărit nimic pe zona asta pentru că am luat ce-am avut nevoie de pe ishoot.ro. N-am idee dacă vor face reduceri, dar sunt sigur că o să trec pe-acolo să mă uit.

Am să actualizez cu alte oferte dacă apare ceva interesant.

Cum verifici prețurile de Black Friday 2020

Este super simplu să vezi dacă un produs are preț bun sau nu are. Vedeți în clip secțiunea de final cu aflarea prețului. Faceți o listă de produse. Vedeți din timp cam cât costă ele. Cât e prețul la eMAG, cât costă la Altex, cât e la Flanco. Dar verificați prețul pe Amazon. Am văzut produse care sunt mai ieftine acolo, fie pe amazon.de sau pe cel din Spania, Franța, Italia. Le verific separat pe toate, iar din Europa nu există alte taxe suplimentare, doar livrarea.

De asemenea, am mai folosit la comparat prețurile site-ul compari.ro sau price.ro. Dar sunt și multe magazine fantomă și dacă este foarte ieftin fiți atenți să nu luați țeapă.

Puteți verifica un magazin căutând despre el pe Google. Sau pe Google Maps dacă are sediu unde poți vedea și review-uri sau rating-uri. Dar mai ales să corespundă adresa, să răspundă cineva la telefon. Altfel puteți rămâne fără bani. De-asta și prefer brandurile cunoscute.

Se poate verifica prețul și cu Google direct, dar și pe magazinele din China la anumite produse. Totuși, trebuie ținut cont că la telefoane există ediții chinezești, cu soft chinezesc, puteți avea mari probleme. De aceea, cred că primele comparații de preț sunt relevante. Știind aproximativ prețul produsului, nu o să ai surprize de Black Friday. Nu există -90% reducere la nimic.

BlackFriday la eMAG

A 10-a ediție Black Friday la eMAG vine cu numeroase premiere pentru clienți: pe 13 noiembrie, peste 4 milioane de produse vor avea reduceri totale de 300 de milioane de lei, oferite de către eMAG și de sellerii din Marketplace. eMAG estimează că în această ediție aniversară de Black Friday clienții vor realiza comenzi totale în valoare de 585 de milioane de lei, cu 17% mai mult decât anul trecut.

După câteva luni în care comerțul online a cunoscut o evoluție accelerată, interesul pentru Black Friday este foarte mare, în creștere față de ediția precedentă și la un nivel record în istoria locală de 10 ani a evenimentului. Potrivit unui studiu realizat în această lună, 54% dintre românii cu vârsta între 18-65 ani intenționează să facă cumpărături în această ediție de Black Friday, în creștere cu 8% față de anul trecut.

Veniturile totale nu au avut foarte mult de suferit în urma măsurilor luate de autorități, chiar dacă activitatea oamenilor a fost afectată de pandemie. Cheltuielile au fost mai mici, oamenii au renunțat la deplasări, concedii, ieșiri în oraș. Venitul disponibil a crescut, fapt relevat și de creșterea față de anul trecut a depozitelor populației la bănci.

Comerțul online a avut o adopție accelerată de pandemie, mulți oameni au descoperit beneficiile precum gama mai mare de produse, prețurile mai bune, serviciile de livrare și retur. Astfel, anul acesta de Black Friday și de Crăciun, cumpărăturile din toate categoriile se vor desfășura preponderent online.

Ca urmare a digitalizării accelerate din ultimul an și a adopției din ce în ce mai rapide a cumpărăturilor online, eMAG estimează că plățile cu cardul vor înregistra cea mai mare rată de creștere de la an la an de până acum de Black Friday, ajungând la 55% din totalul vânzărilor față de 42% în 2019.

Pentru a oferi flexibilitate cât mai mare clienților, eMAG a extins considerabil rețeaua easybox, ajungând în prezent la peste 850 de unități, de peste trei ori mai mult față de ediția anterioară de Black Friday. Așteptările sunt ca un sfert dintre comenzi să fie livrate în easybox, aproape triplu față de numărul de comenzi din ediția anterioară.

Pentru a susține o experiență foarte bună de navigare și căutare în aplicație și site în ziua de Black Friday, eMAG a investit peste 4 milioane de euro în servere, servicii de hosting cloud și dezvoltare, precum și în cele trei depozite care, împreună, acoperă o suprafață de peste 170.000 mp. În plus, compania a angajat anul acesta 1.200 de oameni în zonele de Customer Care, în centrele logistice, dar și în echipele de tehnologie.

Echipele din depozitele eMAG sunt pregătite pentru a procesa coletele încă de la primele ore, în condiții de deplină siguranță, astfel încât comenzile să fie predate către curieri cât mai rapid și livrate până pe 27 noiembrie. Pentru a atinge acest obiectiv, eMAG colaborează strâns cu firmele de curierat FAN Courier și Sameday.

Oferte de Black Friday 2020

  • PayU România estimează că la nivelul pieței se vor tranzacționa plăți online în valoare de 764 milioane de lei și aproximativ 1,4 milioane de tranzacții, mai mult decât dublu față de ediția anului precedent. Estimările PayU arată că valoarea coșului de cumpărături plătit în rate va fi mai mare cu 65% față de valoarea coșului mediu de cumpărături. În plus, plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 50% din tranzacțiile plătite online pentru întreaga zi, față de rata de 34% înregistrată în anul precedent. Comercianții din portofoliul PayU care vor participa la ediția din acest an de Black Friday includ Altex, Elefant, eMAG, FashionDays, Flanco, F64, iStyle, Jysk, PC Garage, Vivre și alții.
  • Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), membră a Ecommerce Europe, cea mai importantă organizație europeană privind comerțul online, estimează că ediția din acest an a Black Friday va înregistra o creștere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu anul precedent, pe fondul creșterii generalizate a consumului în primele 9 luni și a migrării masive a clienților în online, pe toate categoriile de produse. În acest sens, deși 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerțul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât și de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.

    În ultimele 9 luni ale anului, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii și-au schimbat obiceiurile de cumpărături și au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. Odată expuși la diversitatea de servicii, produse și prețuri mai bune, aceștia și-au modificat radical percepția legată de comerțul tradițional, astfel că 50% dintre respondenții celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societății, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plățile digitale.

    Eforturile magazinelor online, precum și apetența clienților pentru această nouă experiență de cumpărături sunt confirmate și de către statisticile oficiale ale Institutului Național de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele 9 luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât și cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creșterea medie este și mai mare. Consumatorii și-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanțe în investiții pentru propria locuință, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le ușureze procesul de telemuncă.

Dacă aflați oferte Black Friday 2020 le aștept în comentarii sau mesaje, cum vă este mai ușor.

Am să actualizez aici cu toate ofertele pe parcurs ce ele apar. Mai reveniți din când în când pentru actualizare.