Am fost aseară la o întâlnire cu CEO-ul eMAG, noul director general și directorul tehnic, pentru a discuta despre Black Friday 2015. Au fost mulți bloggeri de top, deocamdată am citit ceva la Radu și la Marius, dar au fost pe puțin 15 bloggeri importanți. I-am tras de urechi pe cei de la eMAG și le-am prezentat problemele cu care se confruntă utilizatorii pe site (și cele pe care le avem noi cu Profitshare).

Căutări realizate pe eMAG
Căutări realizate pe eMAG

Legat de prețuri, una dintre chestiile care se reproșează cel mai des celor de la eMAG este că “scumpesc prețurile înainte de Black Friday”. Am întrebat și eu, au zis și alții. Iată răspunsul oficial:

Există pentru fiecare produs un preț de referință și apoi fluctuează în funcție de mulți factori: curs valutar, promoții eMAG sau promoții realizate împreună cu distribuitorii sau producătorii produsului. Nu există scumpiri bruște înainte de Black Friday, cel mult se termină alte campanii de reduceri și prețul revine la normal“,

– a explicat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Dacă la un moment dat produsul a fost foarte-foarte ieftin, înseamnă că era o promoție la care eMAG și partenerii au renunțat la profit și adaosuri. Totuși, produsele nu se pot vinde așa, nu poate rămâne prețul tot timpul așa pentru că nimeni n-ar mai câștiga din această activitate, nici producătorul, nici distribuitorul și nici magazinul. Cel puțin așa încearcă oficialii eMAG să explice situația.

Oficialii companiei au spus că sunt conștienți că există nemulțumiri și frustrări ale clienților și că vor face tot ce este posibil pentru rezolva aceste probleme.

Black Friday 2015 = 10% din vânzările anuale pentru eMAG

Oficialii celui mai cunoscut magazin online din România spun că lansarea Black Friday în 2011 a coincis cu relansarea întregii industrii de electronice și IT&C, care se afla pe un trend negativ din 2007. Atunci, în primul an, afacerile eMAG au urcat la 130 de milioane de euro, iar în 2012 la 180 de milioane de euro, 2013 la 250 de milioane de euro, 2014 la 350 de milioane de euro, iar anul curent se estimează o cifră de afaceri de 500 de milioane de euro (update – cumulat cu Marketplace), conform declarațiilor lui Iulian Stanciu. El a insistat ca sediul central al eMag să rămână în România, iar angajații să fie Români. Inclusiv la FahionDays care a fost preluat de eMag, s-a mutat sediul din Elveția în România. Asta deși grupul Naspers ar fi preferat o locație cu beneficii fiscale.

Vânzările realizate de Black Friday reprezintă 10% din veniturile la nivel anual. Oamenii țin banii la saltea special pentru perioada asta când sunt reduceri importante

– a spus Iulian Stanciu.

De Black Friday 2015 vor reduce prețurile la aproape 50% din produsele listate. De asemenea, am aflat că la ora actuală au pe site circa 500.000 de produse, cam de 10 ori mai mult decât orice hypermarket. Sunt 800 de furnizori acum la Marketplace, de la companii foarte mari la producători mici care au câteva produse.

Căutarea produselor s-a îmbunătățit și acum știe să interpreteze și eventualele greșeli de scriere. Sigur, există și produse pe care motorul de căutare nu le poate găsi, precum cele de mai jos 🙂

 

cautari aiurea pe emag

 

eMAG s-a pregătit bine pentru Black Friday. Au investit 2 milioane de euro, cei mai mulți bani s-au dus pe servere care să asigure buna funcționare. Totuși, oricât de multe servere ar fi, interesul mare petru Black Friday face ca foarte mulți utilizatori să se conecteze simultan. Nu există o soluție și cele mai bune echipamente cedează. Iar stocurile de produse se termină relativ rapid, pînă se face refresh iar la o pagină este posibil ca stocurile să fie epuizate.

Cam 47% din traficul site-ului eMAg este de pe smartphone, iar aplicația eMAG are 240.000 de utilizatori. Se lucrează acum la editarea rapidă a comenzilor. Cam 90% din comenzi se trimit acum automat, iar ele intră într-un filtru de verificare doar dacă par să fie “bizare”. Ei au dat exemplu cineva care ar comanda 5 frigidere la o adresă de la etajul 10. Acest gen de comenzi sunt verificate de operatori umani pentru a se asigura că nu sunt păcăleli sau greșeli. Va exista o întârziere de 30 de minute la comandă ca să poți modifica adresa de livrare, metoda de plată sau alte asemenea detalii. Se lucrează la realizarea unei căutări vocale, pe Android funcționează foarte bine, dar pe Siri încă nu.

Se încearcă rezolvarea problemelor cu curierii, dar datorită volumelor nu se poate face nimic pînă nu vor apărea noi jucători în zona de curierat. Lucrează cu toți cei disponibili și sunt reguli pe care încearcă să le impună tuturor pentru a evita întârzierile și implicit nemulțumirea clienților. Dar fiecare curier are angajații lui și pînă la urmă totul se reduce la acel om care livrează produsul. Unii sunt mai buni, mai atenți la detalii, alții, sunt altfel.

Cam astea sunt noutățile eMAG. Cum vi se pare Black Friday, mai aștepați perioada de reduceri? Ce produse v-ar interesa în mod deosebit?