Guest-post scris de Lucian Avadani de la platforma online ucoz.ro.

Pentru ca Europa incepe sa devina un loc din ce in ce mai bun pentru companiile IT de succes, cum ar fi Skype sau Last.fm, batranul continent trebuia sa gazduiasca si un eveniment de amploare. Astfel, intre 7 si 9 Decembrie, aproape 3500 de antreprenori, investitori, jurnalisti si pasionati de tehnologie veniti din 60 de tari, s-au reunit in Paris, la cea de-a 7-a editie a conferintei internationale Le Web.
Editia din acest an a primit si cel mai mare numar de participanti, semn ca scena de tehnologie din Europa ia amploare, iar Le Web este cea mai mare conferinta de profil de pe continent. Organizatorii Louic si Geraldine Le Meur, au reusit sa aduca nume grele printre invitati, amintindu-i doar pe Eric Schmidt, Presedintele Google sau Sean Parker, primul presedinte al Facebook.LeWeb 2011
Conferinta a fost impartita in 3 track-uri, fiecare avand loc intr-o locatie diferita. Astfel, invitatii principali au indus inspiratie si motivatie celor prezenti in sala Pullmann, Startup-urile s-au intrecut pentru suprematie in cladirea Eiffel, de langa Saint Denis, iar companiile au desfasurat workshop-uri in aceeasi cladire Pullmann. Printre companiile care au sustinut workshop-uri se Numara Facebook, Linkedin, Salesforce sau Google.
Marea majoritate a participantilor a fost prezenta in locatia principala, deoarece aici s-au perindat la vorbitor antreprenori, investitori si executivi de success, care au impartasit audientei multiple experiente.
Le Web 2011 a fost deschis intr-un mod oarecum non-conformist de Karl Lagerfeld, cunoscutul designer vestimentar si fostul sef de creatie al Chanel, care a aratat ca moda si tehnologia se pot impleti de minune.
Dupa cum era de asteptat, una din cele mai interesante si urmarite prezentari a fost cea a lui Eric Schmidt. Acesta a vorbit mult despre directia pe care Google o urmeaza, respectiv optimizarea si dezvoltarea produselor companiei spre mobilitate, accentuand cresterea utilizabilitatii smartphone-urior la nivel global. Astfel, in opinia acestuia, noile startup-uri ar trebui sa fie concentrate aproape exclusiv pe dezvoltarea de produse si aplicatii mobile.
Daniel Ek de la Spotify, platforma de music sharing si unul dintre cele mai de success produse pornite din Europa, a vorbit despre cum o viziune bine executata poate aduce succes. La fel a facut-o si Niklas Zenstromm, co-fondatorul Skype si actual venture capitalist la Atomico.
De remarcat este faptul ca cele mai importante succese ale europenilor pe plan global vin de la companiile nordice sau anglo-saxone, semn ca marea de latinitate gaseste mai greu puterea de executie a viziunilor de success. Pe langa Skype ori Spotify, mai putem aminti SoundCloud sau Last.fm, achizitionat de catre CBS.
Kevin Rose de la Milk si co-fondator Digg a insistat asupra atentiei in recrutarea echipei dintr-un proiect, Brian Chesky cu al sau AirBnb (unde Ashton Kucher este investitor) a povestit despre cum vrea sa schimbe felul in care oamenii calatoresc iar Andrey Andreev si al sau Badoo a demonstrat ca est-europenii cunosc bine componenta social.
Printre investitorii care si-au lasat amprenta au fost Bill Gross, de la IdeaLab, cu cele 20 de reguli pentru areusi, in timp ce Fabrice Grinda de la OLX a explicat de ce si cum un francez care locuieste la New York investeste in companii din Brazilia sau Rusia.
Partea motivationala a fost bine acoperita prin Carmine Gallo, un executive coach si autor american, care a readus memoria lui Steve Jobs, prezentand cele 7 principii pe care acesta le-a aplicat pentru a genera inovatii.

LeWeb 2011
Desi cu o intarziere de peste de 3 ore, Sean Parker – vizionarul, cunoscut pentru Napster sau rolul de prim presedinte al Facebook si Servin Pishevar de la Menlo Ventures, au aparut pentru a incheia Le Web-ul si incita la creativitate o sala arhiplina de oameni pasionati de tehnologie.
Networking-ul a fost la rang de arta, astfel ca erai la un Hello distanta de cineva de la New York Times, Techcrunch sau Mashable, in caz ca aveai un produs care putea atrage atentia.
Au fost si cateva startup-uri romanesti prezente pentru networking si awareness, precum 123Contactform sau Sunatic, semn ca ecosistemul proiectelor inovatoare romanesti se dezvolta progresiv. Apropo de noi proiecte, track-ul Startups a fost castigate de Beintoo, o companie italiana cu un produs care incurajeaza jocurile pe telefon pentru a primi, in functie de scorurile obtinute, promotii si discount-uri interesante de la companii.
In concluzie, putem spune ca Le Web s-a transformat intr-un adevarat brand, care creste de la an la an si unde orice start-up autohton cu un produs inovator cu o piata majora in focus trebuie sa fie prezent. Cu siguranta, aici se pot gasi parteneri, investitori, oameni din media dar, poate cel mai important, motivatia si inspiratia necesara in derularea oricarui proiect.

Guest Post

Guestpost-urile sunt articole pe care un blogger care deține propriul blog le acceptă de la prieteni, cunoscuți, specialiști, oameni dinindustrie.

Aceștia creează o postare unică și originală pe un subiect interesant și pot sau nu menționa articole sau opinii ale autorului.

Publicarea de guestpost-uri poate contribui la creșterea gradului de conștientizare a mărcii cu un public diferit și la generarea unui nou trafic pe site.

Bloggerii sunt interesați să publice conținuturi de înaltă calitate pe blogurile pe care le pot utiliza pentru a atrage noi cititori, precum și pentru a-și împărtăși audiența actuală.

Acest lucru face ca blogging-ul clienților să aibă o soluție câștigătoare pentru ambii proprietari de site-uri, care doresc să se poziționeze mai bine în motoarele de căutare (și care au nevoie de legături pentru a face acest lucru) și bloggeri care sunt interesați să atragă mai mulți cititori pe blogul lor.
Guest Post