Renault Twizy, mașinuța electrică dezvoltată de francezi este oficial disponibilă în România la un preț pornind de la 7.000 euro TVA inclus, plus chiria lunară a bateriei. Este genul de vehicol perfect pentru oraș. Are 2,34 m lungime, 1,24 m lățime și centrul de greutate foarte jos, astfel se strecoară cu ușurință în traficul aglomerat și parchează în spații extrem de înguste.
Renault Twizy accelerează în 6 secunde de la 0 la 45 km/h (similar unui scuter de 125 cm³).
Se poate încărca la orice priză de 220 V. Bateria se încarcă complet în 3 ore și 30 de minute. Având o autonomie certificată UTAC de 100 km în ciclu urban ECE-15, Twizy poate parcurge orice oraș de la un capăt la celălalt.
Twizy este disponibil în 2 variante: Urban 45 (ușor), cu preț de la 7000 € TVA inclus și Urban 80 (greu), de la 7700 € TVA inclus. La aceste prețuri se adaugă chiria bateriei de la 30 € TVA inclus/lună, pentru un rulaj de 2500 km/an.
Ca lumea! Poate te dai cu ea si ne spui cum e.
 
Unde exact e disponibila? M-am uitat azi pe site-ul celor de la renault si nu apare nici o informatie.
 
Pai stii cum e, site-ul se actualizeaza peste o luna… Azi au anuntat , deci la dealerii Renault se stie deja.
 
Are un design tare simpatic .. si avand in vedere aglomeratia, lipsa locurilor de parcare , pretul ridicat al carburantilor, Twizy-ul pare solutia perfecta pentru oras. Si totusi nu stiu cat de bine o sa prinda pe la noi ..mai ales ca romanii sunt cam reticenti cand vine vorba de masini electrice..
 
2.500 de km/an? Nici pana la piata nu-ti ajung… Ce se intampla daca-i depasesti?
 
Noul Smart, o sa fie bataie pe ea prin lumea „creativa” (agentii de publicitate and stuff).
Ai cumva informatii despre baterie, cat de mare este? Sunt curios cat te mai costa si incarcarea din fiecare seara.
 
Toate bune si frumoase, pana cand am ajuns la partea cu 30 eur pe luna chiria bateriei. Pai cum vine asta?! De ce nu poti cumpara si bateria? A intrebat cineva care e logica? (in afara de a mai strange niste bani post-vanzare?)
 
Nu știu exact, dar eu cred că e problema aia cu deterioarea bateriei, dacă o ții numai pe aia se strică rapid, așa ți-o schimbă mereu.
 
@Alin Popescu nu stiu la asta cum e dar la Tesla model S bateria mai costa inca o data cat toata masina. Sigur bateria de la asta e mult mai mica (masina e mai mica, mai usoara, autonomia mai mica, performantele mai slabe) si mai ieftina dar probabil ar fi prea mare costul.
 
Mi-ar placea ca la noi in tara sa apara cat mai multe statii de incarcare a acumulatorilor masinutelor electrice, deocamdata sunt foarte putine, dar speram ca pe viitor sa fie din ce in ce mai multe.
 
@iFlorin208
E greu sa convingi romanul sa cumpere masini electrice, care, decat sa dea 7000 de euro pe o masinuta, la care mai trebuie sa bagi bani in baterii, mai bine cumpara un Audi sh cu care sa se laude la prieteni.
 
Am citit bine? cumperi masina cu 7000 euroi si mai platesti lunar chirie 30eur/acumulator ?
Mai nou, masinile electrice se comercializeaza fara acumulatori? apai de roti nu au auzit? poate, poate…….
Tare mi-as cumpara masina asta si le-as cere o chirie de 50eur/luna, ca le conduc masinuta… 🙂
Apropo, cred ca japonezi de la Toyota, ar trebui sa deschida bine ochii la afacerea asta…… 🙂 🙂
 
Nu cred ca va renunta vreodata cineva la un Logan sau la un Audi SH pentru jucaria aceasta. Mai degraba se adreseaza celor care se invart prin cercuri elitiste si vor sa iasa din comun si sa arate cat de bio si prieteni sunt ei cu natura.
Asa cum este piata pentru Smart Fortwo asa se va vinde si asta. Mai naspa e ca Smart-ul acela e 2-3.000 euro SH pe cand Renault-ul acesta moment e disponibil doar la pretul de lista.
O alta parte interesanta e ca pentru varianta mica twixy 45 nu ai nevoie de permis. Pentru nu are inca 18 dar vrea sa se rupa in figuri legal sau daca cineva care a comis-o rau si acum este pieton reprezinta o solutie.
–––––––––––––
Legat de bateria inchiriata: in loc sa bagi lunar benzina/motorina de X lei acum platesti 30euro bateria + cat mai dai pe curent.
Daca am inteles corect de pe wikipedia jucaria asta are uno baterie de 6.1kWh. Presupunand ca o incarci complet cam in fiecare seara, la un pret mediu al kWh de 0.53lei te duci pe la 100lei/luna. Cam 140lei cu tot cu chiria bateriei. Mult, putin?
 
@Daniel Mitran
Acum serios vorbind,care ar da 7000E pe asa ceva? Sa zicem ca ai ramas fara permis 3 luni si poti conduce masina asta fara permis, dar pentru 3 luni de pieton sa dai 7000e e cam multisor cred eu. In plus la drumurile din Romania, la prima groapa cred ca cedeaza…
In concluzie, multi bani pe ceva ce nu merita (inca).
 
Trebuie luat in calcul grupul tinta al acestei masini. Ea nu a fost creata pt Romania, ci mai degraba pt partea de vest a europei.
Din ce imi dau eu seama grupul sau tinta e o persoana care are deja o masina de familie, are casa undeva la marginea orasului, in vreun orasel suburbie dar lucreaza in oras si aceasta masina o poate folosi pt a se duce la munca si poate gasi foarte usor un loc de parcare.
Pt ca nu uita ca trebuie incarcata, ceea ce e f greu daca stai la bloc, daca nu imposibil.
Acum mai trebuie luat in calcul si ca aceasta masina are intretinerea foarte ieftina, daca luam in calcul impozitul si rca-ul si reviziile.
Eu de exemplu am un opel vectra C, motor de 2.2tdi si fac 10km dus intors pina la munca. motoarele diesele se incalzesc f greu asa ca la icneput consuma mult…primii 10km mai exact. Deci consum 10-15% si fac 800km pe luna doar pt munca…cea ce inseamna 500-700ron pe motorina. Daca mai punem si drumurile in we la cumparaturi creste.
Asa ca eu ma voi duce sa fac un test cu ea, si daca merge bine, voi pastra masina mea pt drumuri de weekend/excursii si voi cumpara un twizzy din germania cu 4000-5000 euro sau poate chiar una noua pt a merge cu ea la munca.
Si nu sunt un elitisit dar imi place masina. E scumpa ce-i drept pt Ro, pt salariu mediu, dar e foarte nice din punctul meu de vedere.
 
e varianta auto a ‘in app. purchase’. Vrei masina cool, doar 7000E. Vrei sa o si conduci? 30E/luna. Vrei sa faci mai mult de 2500km/an? ei, pai uite avem pachetele astea ..
 
Nu inteleg de ce lumea se uita la cei 30euro chiria bateriei. E doar un cost asociat acestui tip de masina (electrica). A facut foarte frumos George o analiza un pic mai sus, daca iei si treci pe hartie toate cheltuielile pe care le ai cu o masina „normala” atunci acesti 30euro pe care ii platesti pe langa energia consumata la incarcare nu e mai e asa mult.
 
@Daniel ..lumea se uita la cei 30 euro chiria bateriei ..pentru ca inca nu sunt obisnuiti cu genul asta de masina ( electrica) ..si la prima vedere astia 30 euro par o cheltuiala in plus pe luna .. Totusi la o analiza mai atenta cum spuneai si tu ..daca treci pe hartie toate cheltuielile cu o masina obisnuita ..acesti 30 euro nu mai par o cheltuiala asa mare..
Dar cum spunea si @Cristian mai sus trebuie luat in calcul si grupul tinta al acestui tip de masina ..romanii inca sunt reticenti cand vine vorba de asa ceva…si cred ca va mai trebui sa treaca ceva timp pana or sa se obisnuiasca cu masinile electrice..
 
Masina asta ar avea un success fulminant daca:
– statul ar subventiona achizitia ei (si acum subventioneaza ceva, dar nu stiu daca 7000 este cu subventie sau fara);
– ar exista locuri de parcare prioritare pentru masini electrice cu optiune de incarcare gratuita (priza);
– a detine o astfel de masina ar insemna sa am impozite si taxe zero pt ea.
 
@Daniel nu poti compara performantele unei masini normale cu jucaria asta prin care te cam bate vantul … sau are maxim „geamuri” de folie.
Toata lumea vorbeste despre cat de verde e o astfel de masina, dar despre cat de poluanta este industria acumulatorilor nu zice nimeni nimic.
 
O jucarie frumoasa. Pacat ca nu au mai actualizat modelul pentru un range mai bun.
 
Mi-ar fi plăcut și o variantă mai dotată la interior, dar să nu coste cât Zoe…