După o serie de gadgeturi similare lansate de Oculus Rift, care a dat tonul în acest sens, apoi de Sony și Samsung, este rândul Carl Zeiss să lanseze niște ochelari conectați la realitatea virtuală. Deși compania își generează veniturile din instrumentele optice și lentielele produse, o echipă din cadrul Carl Zeiss a dezvoltat acești ochelari, al căror preț este estimat la 99 de dolari, practic cel mai ieftin model de pe piață.

carl zeiss ochelariivr

Sursa: Wired.com

Ochelarii Carl Zeiss nu sunt singurii mai ieftini. O serie de producători de accesorii s-au gândit că ochelarii inteligenți ar putea să redea doar imagini de pe smartphone, prin conexiunea directă cu el. Devenind accesoriu, aceste produse costă mult mai puțin, chiar și Google are un proiect similar.  Privind strict la prețuri, produsul Carl Zeiss este poziționat undeva la jumătatea distanței între cele mai scumpe și modelele care sunt simple accesorii.

ads

VR One comunică tot cu terminalele smatphone, cu Android sau iOS, cu ecrane de la 4,7 inch la 5,2 inch. Preia imaginile din ecran sau din cameră și permite astfel realizarea de realități virtuale, dar și scene de Augmented Reality în care se pot proiecta informații peste imaginile reale din jurul său.

Deocamdată nu există decât două aplicații, una pentru vizionarea de fotografii în ochelari și una pentru augmented reality , iar acum Carl Zeiss se bazează pe entuziaștii fenomenului din lumea întreagă să dezvolte aplicații pentru acești ochelari.